czwartek, 23 lutego 2012

Black Series 50′ Marauder Cigarette – coś więcej niż klasa C

Koncernom motoryzacyjnym nie wystarcza produkcja samochodów. Część z nich ma w zanadrzu wiele ekskluzywnych projektów z różnych branży.

Mercedes-AMG zaprezentowało jednostkę pływającą opracowaną wspólnie z amerykańskim producentem sportowych łodzi Cigarette Racing. Black Series 50′ Marauder Cigarette z zewnątrz i w środku inspirowana była modelem C63 AMG Black Series.
Silniki do łodzi dostarczyło Mercury Racing, zainstalowano dwa motory generujące po 1369 KM każdy. Łódź odsłonięto w ostatni weekend podczas Miami Boat Show 2012. Trzeba przyznać, że takie projekty robią ogromne wrażenie.
2079085110962593751376012455196300062316761777822056542457

Hybryda dla ludu – Toyota FT-Bh zadebiutuje w Genewie [aktualizacja]

Na zbliżającym się wielkimi krokami salonie samochodowym w Genewie Toyota zaprezentuje swój najnowszy koncept, który nosi oznaczenie kodowe FT-Bh. Na razie dysponujemy jedynie niewiele mówiącym teaserem oraz garstką informacji o tym modelu.
Samochód ma być kompaktowym pojazdem miejskim, jednak jak można zauważyć na powyższej wizualizacji – nie będzie to kolejny mały i bezpłciowy hatchback. Sylwetka pojazdu wydaje się niska, agresywna i smukła, a więc całkowicie odmienna od popularnych obecnie kompaktowych, miejskich wozidełek.
Produkcyjna Toyota Yaris HSD oficjalnie
Co więcej – samochód będzie mógł się pochwalić niewielką emisją CO2 do atmosfery oraz stosunkowo niewielkim zużyciem paliwa dzięki zastosowaniu napędu hybrydowego. Model FT-Bh (kiedy już wejdzie do produkcji) ma się znajdować w rozsądnym przedziale cenowym, tak aby jak najwięcej osób mogło sobie na niego pozwolić. Koszty rozwoju mają bowiem być stosunkowo niskie, ponieważ japońscy inżynierowie zastosują znane i sprawdzone rozwiązania.
Aqua – nowa hybryda Toyoty już dostępna w Japonii
Toyota chce udowodnić, że da się stworzyć oszczędny i ekologiczny samochód miejski, którego cena nie będzie powalała na kolana. Hybryda dla ludu? Poczekamy, zobaczymy.
[aktualizacja 22 lutego]
Toyota udostępniła dwa nowe teasery oraz krótki klip wideo. Oczywiście wyglądu samochodu jeszcze nie znamy, ale pojawiło się kilka kolejnych elementów układanki. Producent zapowiedział, że masa konceptu FT-Bh wyniesie niespełna 800 kg, a emisja CO2 do atmosfery będzie o 50% niższa niż w podobnych modelach.

Wyciek ilustracji patentowych – czterodrzwiowy Mercedes SLS AMG?

Za każdym razem gdy piszę, że producent wypełnia swoim nowym modelem kolejną niszę, zastanawiam się, kiedy komuś po raz kolejny uda się mnie zaskoczyć. Cóż, Mercedesa długo nikt nie przebije. Przed Wami 4-drzwiowy SLS AMG.
Srebrne skrzydło – Wheelsandmore SLS AMG Silver Wing (2012)
Dzięki swojemu sportowemu oddziałowi AMG Mercedes-Benz może się pochwalić naprawdę bogatą gamą aut o podwyższonych osiągach. Poczynając od C klasy coupé w odmianie Black Series, gwarantującej kompaktowe rozmiary i piekielne osiągi, przez mocarne gran turismo – SLS AMG, aż do ostrej limuzyny S 63 AMG – każdy znajdzie coś dla siebie.
Ktoś chyba jednak uznał, że to wciąż mało. Tak oto zrodził się niezwykły pomysł na 4-drzwiową odmianę modelu SLS. Jeśli zastanawiacie się, po co niemieckiemu producentowi taki dziwoląg, istnieje prosta odpowiedź. Jest ich właściwie kilka: Aston Martin Rapide, Porsche Panamera, Ferrari FF.
4-drzwiowy Mercedes-Benz SLS AMG - patent
4-drzwiowy Mercedes-Benz SLS AMG - patent
Ilustracje do niemieckiego patentu przedstawiają model SLS, w którym ewidentnie zostanie wydłużony rozstaw osi, a druga para drzwi otwierana będzie do tyłu. Słupek B wydaje się na obrazkach niekompletny – wyrasta z belki progowej i jest urwany na poziomie zagłówka przednich foteli.
Dziwne, że na ilustracjach drugi rząd siedzeń również został wyposażony w cały osprzęt umieszczony normalnie z przodu. Można jednak przypuszczać, że ze względów patentowych jest to bez znaczenia, a takie skopiowanie i wklejenie frontowej części wnętrza zapewne przyspieszyło grafikowi pracę.
Mercedes HighPerformanceEngines – kiedy AMG to za mało
W większości miłośników motoryzacji odzywa się teraz wewnętrzny sceptyk, który podpowiada, że nieraz już takie sensacje pojawiały się w mediach i albo odchodziły w zapomnienie, albo były szybko dementowane przez producenta. Tym razem może być inaczej.
Redakcja Autoblogu zwróciła się do firmy Mercedes-Benz, aby zajęła oficjalne stanowisko w sprawie szkiców. Przedstawiciele niemieckiego producenta nabrali jednak wody w usta. Wspomnieli jedynie, że nie mogą komentować żadnych potencjalnych przyszłych projektów marki. Zapytani wprost, czy mogą zaprzeczyć autentyczności dokumentów, odmówili.

Mercedes-Benz SL63 AMG oficjalnie

Mercedes-Benz zdradził dzisiaj wygląd modelu SL63 AMG przy okazji prezentacji bolidu Mercedes AMG Petronas F1 W03 w Hiszpanii.

Samochód tradycyjnie już dla wersji AMG nabrał nieco drapieżniejszych kształtów. Przestylizowano zderzaki i listwy progowe, a z tyłu pojawił się dyfuzor skrywający dwie podwójne końcówki układu wydechowego.
Wiadomo już, że najmocniejsza odmiana najnowszego roadstera ze Stuttgartu została wyposażona w podwójnie turbodoładowaną jednostkę V8 o pojemności 5,5 l, która generuje 536 KM (przy 5500 rpm) mocy i 800 Nm (przy 2000-4500 rpm) momentu obrotowego. Według specjalistów z Mercedesa nowy SL63 AMG ma być nie tylko bardzo szybki (około 4,3 s od 0 do 100 km/h), ale także oszczędny i przyjazny środowisku (emisja dwutlenku węgla będzie niższa o 30% względem poprzedniej generacji).
Podane informacje wydają się szczątkowe, ale spodziewamy się, że w ciągu najbliższych tygodni Mercedes oficjalnie upubliczni zdjęcia i komplet szczegółów na temat najmocniejszego SL-a.



Jako dodatek do SL63 AMG dostępny będzie AMG Performance Package, który podnosi moc do 564 KM, a moment do 900 Nm. Samochód z takim zastrzykiem mocy ma osiągać prędkość 100 km/h w o 0,1 s szybciej i rozpędzać się do 299 km/h (standardowo instalowane jest ograniczenie elektroniczne do 250 km/h). Moment obrotowy ma wędrować na tylne koła przez siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnię AMG Speedshift z trybami C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport plus) oraz M (Manual). Dzięki szerokiemu zastosowaniu stopów aluminium i magnezu w konstrukcji podwozia udało się obniżyć masę własną do 1845 kg (o 125 kg względem generacji R230).
[aktualizacja 23 lutego]


Wraz z nowymi zdjęciami pojawiło się jeszcze trochę szczegółów. Samochód ma cechować się świetnym prowadzeniem między innymi dzięki zastosowaniu całkowicie nowych nastaw pneumatycznego zawieszenia Active Body Control. Za hamowanie mają odpowiadać tarcze o średnicy 390 mm z sześciotłoczoczkowymi zaciskami z przodu i 360 mm z jednotłoczkowymi zaciskami z tyłu. Jako opcja dostępne będą ceramiczne tarcze z modelu SLS AMG.
Standardowo samochód będzie poruszał się na 19-calowych obręczach z ogumieniem 255/35 R19 (przód) i 285/30 R19 (tył). Obręcze 20-calowe pojawią się jako opcja. Rozpisywanie się na temat wyposażenia nie ma większego sensu, bo to co nie będzie dostępne w standardzie z pewnością pojawi się jako dodatek na długiej liście wyposażenia opcjonalnego. Wiadomo jednak, że Mercedes-Benz nie próżnuje z edycjami specjalnymi. Pierwsza będzie Edition 1 – wzbogacona seryjnie o systemy Airscarf oraz Magic Sky Control, specjalną skórzaną tapicerkę w białym lub czerwonym kolorze, czarne matowe obręcze AMG, system audio Harman/Kardon oraz oczywiście wspomniany pakiet AMG Performance.
Sprzedaż rozpocznie się w maju tego roku. Cena u naszych zachodnich sąsiadów ma wynosić 157 675 euro za normalne auto i 189 269,5 euro za wersję Edition 1. Sam pakiet AMG Performance to kwestia 14 280 euro.
2013-Mercedes-SL63-AMG-1[5]2013-Mercedes-SL63-AMG-4[5]2013-Mercedes-SL63-AMG-10[5]
2013-Mercedes-SL63-AMG-5[5]2013-Mercedes-SL63-AMG-2[5]2013-Mercedes-SL63-AMG-11[5]