czwartek, 23 lutego 2012

Mercedes-Benz SL63 AMG oficjalnie

Mercedes-Benz zdradził dzisiaj wygląd modelu SL63 AMG przy okazji prezentacji bolidu Mercedes AMG Petronas F1 W03 w Hiszpanii.

Samochód tradycyjnie już dla wersji AMG nabrał nieco drapieżniejszych kształtów. Przestylizowano zderzaki i listwy progowe, a z tyłu pojawił się dyfuzor skrywający dwie podwójne końcówki układu wydechowego.
Wiadomo już, że najmocniejsza odmiana najnowszego roadstera ze Stuttgartu została wyposażona w podwójnie turbodoładowaną jednostkę V8 o pojemności 5,5 l, która generuje 536 KM (przy 5500 rpm) mocy i 800 Nm (przy 2000-4500 rpm) momentu obrotowego. Według specjalistów z Mercedesa nowy SL63 AMG ma być nie tylko bardzo szybki (około 4,3 s od 0 do 100 km/h), ale także oszczędny i przyjazny środowisku (emisja dwutlenku węgla będzie niższa o 30% względem poprzedniej generacji).
Podane informacje wydają się szczątkowe, ale spodziewamy się, że w ciągu najbliższych tygodni Mercedes oficjalnie upubliczni zdjęcia i komplet szczegółów na temat najmocniejszego SL-a.



Jako dodatek do SL63 AMG dostępny będzie AMG Performance Package, który podnosi moc do 564 KM, a moment do 900 Nm. Samochód z takim zastrzykiem mocy ma osiągać prędkość 100 km/h w o 0,1 s szybciej i rozpędzać się do 299 km/h (standardowo instalowane jest ograniczenie elektroniczne do 250 km/h). Moment obrotowy ma wędrować na tylne koła przez siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnię AMG Speedshift z trybami C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport plus) oraz M (Manual). Dzięki szerokiemu zastosowaniu stopów aluminium i magnezu w konstrukcji podwozia udało się obniżyć masę własną do 1845 kg (o 125 kg względem generacji R230).
[aktualizacja 23 lutego]


Wraz z nowymi zdjęciami pojawiło się jeszcze trochę szczegółów. Samochód ma cechować się świetnym prowadzeniem między innymi dzięki zastosowaniu całkowicie nowych nastaw pneumatycznego zawieszenia Active Body Control. Za hamowanie mają odpowiadać tarcze o średnicy 390 mm z sześciotłoczoczkowymi zaciskami z przodu i 360 mm z jednotłoczkowymi zaciskami z tyłu. Jako opcja dostępne będą ceramiczne tarcze z modelu SLS AMG.
Standardowo samochód będzie poruszał się na 19-calowych obręczach z ogumieniem 255/35 R19 (przód) i 285/30 R19 (tył). Obręcze 20-calowe pojawią się jako opcja. Rozpisywanie się na temat wyposażenia nie ma większego sensu, bo to co nie będzie dostępne w standardzie z pewnością pojawi się jako dodatek na długiej liście wyposażenia opcjonalnego. Wiadomo jednak, że Mercedes-Benz nie próżnuje z edycjami specjalnymi. Pierwsza będzie Edition 1 – wzbogacona seryjnie o systemy Airscarf oraz Magic Sky Control, specjalną skórzaną tapicerkę w białym lub czerwonym kolorze, czarne matowe obręcze AMG, system audio Harman/Kardon oraz oczywiście wspomniany pakiet AMG Performance.
Sprzedaż rozpocznie się w maju tego roku. Cena u naszych zachodnich sąsiadów ma wynosić 157 675 euro za normalne auto i 189 269,5 euro za wersję Edition 1. Sam pakiet AMG Performance to kwestia 14 280 euro.
2013-Mercedes-SL63-AMG-1[5]2013-Mercedes-SL63-AMG-4[5]2013-Mercedes-SL63-AMG-10[5]
2013-Mercedes-SL63-AMG-5[5]2013-Mercedes-SL63-AMG-2[5]2013-Mercedes-SL63-AMG-11[5]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz