To już tradycja u Mercedesa. Po premierze nowego modelu poznajemy jego wzmocnioną przez AMG odmianę. Nie inaczej jest w przypadku najnowszego SLK. Roadster, m.in. dzięki nowemu silnikowi, stał się wulkanem emocji, który zapewni każdemu sporą dawkę adrenaliny.
Mercedes
SLK 55 AMG to najmocniejsze wcielenie małego roadstera niemieckiego
producenta. W tym aucie nie ma miejsca na kompromisy, a adrenalina
zmieszana z testosteronem emanują z niego na każdym kroku. Jeśli
pragniesz sportowego kabrioletu do jazdy na co dzień, śmiało możesz
zainteresować się opisywanym modelem.
Designerzy AMG odcisnęli na aucie swoje piętno, udoskonalając formę SLK. Auto wyposażono w przeprojektowane zderzaki, nowe progi, przyciemniane klosze reflektorów, zmieniony grill i LED-owe światła do jazdy dziennej, a także cztery końcówki układu wydechowego, delikatny spojler bagażnika i dyfuzor. Na osiach pojawiają się 18-calowe alufelgi.
Designerzy AMG odcisnęli na aucie swoje piętno, udoskonalając formę SLK. Auto wyposażono w przeprojektowane zderzaki, nowe progi, przyciemniane klosze reflektorów, zmieniony grill i LED-owe światła do jazdy dziennej, a także cztery końcówki układu wydechowego, delikatny spojler bagażnika i dyfuzor. Na osiach pojawiają się 18-calowe alufelgi.
We wnętrzu odnajdujemy połączenie sportu z luksusem. Sport
reprezentowany jest poprzez nową kierownicę, aluminiowe nakładki na
pedały, a także wykończenia z włókna węglowego. Luksus i elegancja
reprezentowane są przez skórzaną tapicerkę z kontrastowymi szwami, a
także bogate wyposażenie seryjne.
Do napędu auta służy prezentowana już na naszych łamach 5,5-litrowa jednostka V8. Silnik dysponuje mocą 422 KM i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wyposażono go w technologię AMG Cylinder Management, czyli funkcję wyłączającą cztery cylindry wtedy, gdy użyjemy odpowiedniego przycisku na konsoli centralnej.
Do napędu auta służy prezentowana już na naszych łamach 5,5-litrowa jednostka V8. Silnik dysponuje mocą 422 KM i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wyposażono go w technologię AMG Cylinder Management, czyli funkcję wyłączającą cztery cylindry wtedy, gdy użyjemy odpowiedniego przycisku na konsoli centralnej.
Napęd na tylne koła przenoszony jest poprzez znaną, 7-stopniową skrzynię AMG SPEEDSHIFT PLUS,
która pozwala na zmianę biegów, także poprzez łopatki umieszczone przy
kierownicy. Osiągi opisywanego pojazdu są więcej niż wystarczające.
"Setka" na liczniku to kwestia 4,6 s, a prędkość maksymalna standardowo
ograniczona jest do 250 km/h.
Po raz pierwszy w modelu sygnowanym przez AMG pojawia się aktywny układ wydechowy. W skrócie chodzi o to, że każdy z dwóch tłumików wyposażono w specjalne klapki, które zmieniają dźwięk wydechu. W zależności od tego, w jakim stopniu wykorzystujemy możliwości auta, pozostają one zamknięte, w części lub w pełni otwarte. Oczywiście pomyślano także o oszczędzaniu, dlatego na pokładzie odnajdziemy funkcję start/stop. Na szczęście jest ona aktywna tylko przy włączonym trybie pracy skrzyni biegów Controlled Efficiency.
Po raz pierwszy w modelu sygnowanym przez AMG pojawia się aktywny układ wydechowy. W skrócie chodzi o to, że każdy z dwóch tłumików wyposażono w specjalne klapki, które zmieniają dźwięk wydechu. W zależności od tego, w jakim stopniu wykorzystujemy możliwości auta, pozostają one zamknięte, w części lub w pełni otwarte. Oczywiście pomyślano także o oszczędzaniu, dlatego na pokładzie odnajdziemy funkcję start/stop. Na szczęście jest ona aktywna tylko przy włączonym trybie pracy skrzyni biegów Controlled Efficiency.
Podobnie jak w przypadku modeli C 63 AMG Coupe i CLS 63 AMG pierwsi klienci będą mogli wybrać limitowaną edycję Edition 1.
Auto wyróżnia się trzema kolorami nadwozia, czarnymi alufelgami,
dwukolorową, skórzaną tapicerką z kontrastowymi szwami, wykończeniem z
alcantary oraz włókna węglowego i podświetlanymi progami. Do każdej
wersji SLK AMG można zamówić również pakiet AMG Handling. W jego skład wchodzi sztywniejsze, sportowe zawieszenie AMG Performance, tylna blokada mechanizmu różnicowego, kompozytowe tarcze hamulcowe z przodu, a także kierownica w części wykończona alcantarą.
Mercedes SLK 55 AMG po raz pierwszy zostanie zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Auto w sprzedaży zadebiutuje w styczniu przyszłego roku. Ceny auta rozpoczynają się od 72 590 euro, a odmiany Edition 1 od 85 520 euro. Pakiet AMG Handling wyceniono na 4641 euro.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz