poniedziałek, 2 maja 2011

Porsche Panamera Diesel - Uzupełnienie oferty

Gama silnikowa Panamery w komplecie. Oprócz jednostek benzynowych i hybrydy klient będzie mieć do wyboru również diesla. Silnik znany z Cayenne pozwoli na dynamiczną jazdę i oszczędne zużycie paliwa. Tylko czy są tacy, którzy pragną w Porsche oszczędzać?

  Najważniejsza informacja o tym aucie brzmi następująco: Panamera Diesel nie różni się niczym od benzynowych wersji. Producent nie zdecydował się nawet na umieszczenie napisu diesel zwyczajowo na klapie bagażnika. Odnajdziemy go za to na przednich drzwiach. Więc jeśli nie jesteście zbyt dumni z napędu pod maską, to możecie ten fakt dosyć skutecznie ukryć.
Z drugiej strony, czy ktoś kupuje takie auto przez przypadek? Nie sądzę. Pod maską sportowej limuzyny znalazł się ten sam motor, co w Cayenne. 3 litry pojemności, 6 cylindrów ułożonych w literę V, 250 KM mocy i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnych już od 1750 obr./min. To najważniejsze dane opisujące nową w gamie jednostkę.


Pojazd osiąga "setkę" w 6,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 242 km/h. Napęd na tylne koła przenoszony jest poprzez 8-stopniową skrzynię automatyczną Tiptronic S. Na pokładzie znajdziemy m.in. system auto start/stop. Porsche (z opcjonalnymi oponami o zmniejszonych oporach toczenia) obiecuje spalanie na poziomie 6,3 l/100 km i emisję CO2 wynoszącą 167 g/km. Z normalnymi oponami spalanie rośnie o 0,2 l. 80-litrowy bak pozwoli wam na przejechanie teoretycznie 1200 km.

Porsche Panamera Diesel już wkrótce będzie dostępne u dealerów marki. Auto w sprzedaży w Niemczech pojawi się w sierpniu tego roku. Pojazd wyceniono na 80 183 euro.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz