sobota, 14 lipca 2012

Wątpliwy obiekt pożądania – FAB Design SLR McLaren Roadster Desire (2012)

Za pośrednictwem swojego najnowszego przedstawiciela – firmy Office-K – FAB Design zaprezentowało zmodyfikowanego Mercedesa SLR w wersji roadster. Wóz wygląda na mocno spuchnięty.
Widoczne na zdjęciach auto to odmiana roadster wersji Desire zaprezentowanej 3 lata temu. Właściwie nie ma w tym samochodzie ani jednej części nadwozia, która nie byłaby choćby w minimalnym stopniu zmieniona. Do tych najbardziej rzucających się w oczy należy przedni zderzakospojler, nakładki na błotniki i listwy progowe, oraz tylny zderzak z masywnym „dyfuzorem”. Zamiast wielkiego skrzydła na pokrywie bagażnika (takie jest w coupé), w roadsterze jest dyskretna listwa.
Wszystkie części zrobiono z włókna węglowego. Każda z nich wykonana jest i zamontowana z wielką dokładnością, ale jako całość zestaw nie robi dobrego wrażenia. Prezencję ratuje nieco matowy jasnoszary lakier, jednak pomarańczowe wnętrze zupełnie psuje wizerunek tej maszyny.
SLR McLaren Roadster jeździ na kołach z 20-calowymi felgami o szerokości 10,0” z przodu i 12,0” z tyłu. Dobry kontakt z nawierzchnią zapewniają opony 265/30 R 20 (przód) i 325/25 R 20 (tył).
Auto jest szersze aż o 147 mm oraz niższe o 30 mm. Obniżenie udało się uzyskać przy pomocy nowych części zawieszenia.
Do napędu tego limitowanego do 15 egzemplarzy pojazdu Mercedes użył 5,4-litrowego silnika V8, który został zaopatrzony w sprężarkę mechaniczną. Inżynierowie z FAB Design wymienili w jednostce napędowej tłoki, korbowody i zawory na lżejsze i wytrzymalsze oraz zamontowali wydajniejszy kompresor. Dało to wzrost mocy z 636 do 750 KM przy 5500 obr./min, a momentu obrotowego z 780 Nm do aż 1080 Nm przy 2650 obr./min.
Okazało się, że 5-biegowa automatyczna skrzynia oraz seryjne hamulce nie wymagają żadnych przeróbek, bo nawet we wzmocnionym Mercedesie działają wystarczająco dobrze.
FAB Design nie poinformowało o osiągach tego SLR-a, ale na podstawie parametrów wersji coupé można sądzić, że roadster do setki rozpędza się odrobinę wolniej, czyli na przykład w 3,70 s. Ciekawe czy tuner zastosował ogranicznik prędkości, podobnie jak to miało miejsce w wozie z zamkniętą karoserią?
Za SLR-a Desire z otwartym nadwoziem trzeba zapłacić około 700 000 euro.

Dane techniczne

Silnik i napęd:
  • Typ: V8, 90o, M155 E 55 ML / 155.980
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5439 cm3
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 750 KM przy 5500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 137,89 KM/ l (seryjny – 115,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1080 Nm przy 2650 obr./min
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 20”
  • Koła tylne: 12,0 x 20”
  • Opony przednie: 265/30 R 20 Michelin
  • Opony tylne: 325/25 R 20 Michelin
Masy i wymiary:
  • Masa własna: 1825 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,43 kg/KM (seryjny – 2,92 kg/KM)
  • Długość: 4656 mm
  • Szerokość: 2055 mm (+ 147 mm)
  • Wysokość: 1251 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2700 mm

FAB Design SLR McLaren Roadster Desire fot.3FAB Design SLR McLaren Roadster Desire fot.4FAB Design SLR McLaren Roadster Desire fot.5FAB Design SLR McLaren Roadster Desire fot.6
FAB Design SLR McLaren Roadster Desire fot.9FAB Design SLR McLaren Roadster Desire fot.10FAB Design SLR McLaren Roadster Desire fot.11FAB Design SLR McLaren Roadster Desire fot.12

8 komentarzy: