Renault poszerzyło ofertę modelu Clio Gordini RS o nowe jednostki napędowe. Niestety ich osiągi nie nawiązują do sportowego wyglądu tego auta.
Do tej pory Clio Gordini RS było dostępne wyłącznie z dwulitrowym, benzynowym silnikiem o mocy 200 KM montowanym także w modelu Sport. Pozwalało to na rozpędzenie tego miejskiego autka maksymalnie do 225 km/h, a pierwsza "setka" pojawiała się na prędkościomierzu po upływie zaledwie 6,9 sekundy. Od teraz można będzie kupić model Gordini w nadwoziu trzy lub pięciodrzwiowym z jednostką benzynową o pojemności 1.6 litra o mocy 125 KM lub wysokoprężnym 1.5 dCi (105 KM).
W Polsce Clio Gordini można zamawiać w czterech kolorach: biel alpejska, perłowy, niebieski Malte, głęboka czerń. Samochód został dodatkowo wyposażony w m.in. automatyczną klimatyzację, czujnik światła oraz deszczu, boczne elektrycznie składane lusterka, szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym kierowcy i pasażera oraz światła doświetlające zakręty.
Nazwa Gordini wzięła się od nazwiska konstruktora, który w latach pięćdziesiątych współpracował z marką Simca, tworząc samochody wyścigowe. W latach 1950 - 1956 zespół Simca-Gordini brał nawet udział w wyścigach Formuły 1. Od 1969 Gordini należy już do koncernu Renault.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz