Choć lato powoli zbliża się do końca, to właśnie teraz Ferrari postanowiło zaprezentować swoje najnowsze cabrio. Jak się pewnie domyślacie, chodzi o otwartą wersję 458 Italia, która zyskała przydomek Spider. Czy okaże się takim samym sukcesem jak coupe?
Ferrari
458 Spider to propozycja dla tych, którzy pragną być widoczni. W końcu w
otwartym nadwoziu doskonale widać kierowcę, a jeśli do tego jeszcze
prowadzi jeden z modeli z Maranello może być pewien, że na pewno
zostanie zauważony. Przyjrzymy się więc bliżej letniej kreacji 458
Italii.
Jedyne różnice jakie dostrzeżemy w Spiderze, poza brakiem dachu, to nowa pokrywa silnika, a także dwa pałąki, które mają za zadanie chronić kierowcę i pasażera przed skutkami dachowania. Wielu może być zawiedzionych informacją, że zamiast materiałowego dachu w aucie montowany jest aluminiowy hardtop. Włosi twierdzą, że dzięki temu udało się zaoszczędzić 25 kg masy, a nad głową pojawia się w ciągu 14 s (w pełni chowany dzięki opatentowanej przez producenta technologii).
Wymiary wersji otwartej pozostają niezmienne, poza wysokością, która zmalała o 2 mm. Również wnętrze przejęto bez poprawek z odmiany coupe. Z tyłu nadal montowana jest 4,5-litrowa, 8-cylindrowa jednostka o mocy 570 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Pozwala ona autu na osiągnięcie "setki" w 3,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 320 km/h. Napęd przenoszony jest na tylne koła poprzez 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Niestety, Spider przytył. Waga gotowego do drogi auta to 1430 kg, czyli całe 50 kg więcej niż Italii.
Jedyne różnice jakie dostrzeżemy w Spiderze, poza brakiem dachu, to nowa pokrywa silnika, a także dwa pałąki, które mają za zadanie chronić kierowcę i pasażera przed skutkami dachowania. Wielu może być zawiedzionych informacją, że zamiast materiałowego dachu w aucie montowany jest aluminiowy hardtop. Włosi twierdzą, że dzięki temu udało się zaoszczędzić 25 kg masy, a nad głową pojawia się w ciągu 14 s (w pełni chowany dzięki opatentowanej przez producenta technologii).
Wymiary wersji otwartej pozostają niezmienne, poza wysokością, która zmalała o 2 mm. Również wnętrze przejęto bez poprawek z odmiany coupe. Z tyłu nadal montowana jest 4,5-litrowa, 8-cylindrowa jednostka o mocy 570 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Pozwala ona autu na osiągnięcie "setki" w 3,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 320 km/h. Napęd przenoszony jest na tylne koła poprzez 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Niestety, Spider przytył. Waga gotowego do drogi auta to 1430 kg, czyli całe 50 kg więcej niż Italii.
Ferrari 458 Spider oficjalnie zostanie zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Jak na razie Włosi nie pochwalili się, kiedy auto trafi do salonów sprzedaży, ani jaka będzie jego cena.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz