poniedziałek, 24 października 2011

Nowy Fiat Panda - Król miasta

Panuje taka opinia w świecie motoryzacji, że Fiat wytwarza jedne z najlepszych aut miejskich. Trudno się z tym nie zgodzić, jeśli spojrzy się na sukces 500-ki, czy też Pandy. I właśnie ten drugi model, niezwykle popularny, zyskuje następcę. Czy zdobędzie takie zaufanie klientów jak poprzednik?

Fiat Panda to jeden z największych sukcesów w historii marki. Wystarczy wspomnieć, że na włoskiego mieszczucha zdecydowało się ponad 6,5 mln klientów. Teraz na rynek wkracza trzecia generacja modelu, która ma za zadanie podtrzymać duże zainteresowanie autem, dając jednocześnie nabywcy auto dopracowane technologicznie i śmiało stające w szranki z nowoczesną konkurencją.

 
Nawet miejski samochód musi wyglądać ładnie. Nie ma na to rady. Designerzy nowej Pandy postarali się o to, by auto przyciągało uwagę na ulicy. Czy ich projekt jest ładny? To kwestia gustu. Wyróżnikiem tej generacji są mocno zaakcentowane nadkola, które sprawiają, że pojazd wygląd trochę jak napompowany sterydami kulturysta. Ogólna koncepcja pozostaje niezmienna, a pojazd nadal oferowany będzie tylko w pięciodrzwiowym nadwoziu.

Nowa Panda mierzy 3,65 m na długość, 1,64 m na szerokość oraz 1,55 m na wysokość. Wszechstronność zapewnia tylna kanapa, które są składana, dzielona, a teraz także przesuwana. Fotel pasażera może być także składany, dzięki czemu będzie można przewieźć dłuższe przedmioty.

 
Deska rozdzielcza ma prosty, ale nowoczesny styl. Ciekawie prezentują się zegary, a także nowa kierownica. Fiat wraca do koncepcji znanej z pierwszej generacji Pandy, umieszczając przed pasażerem odkrytą kieszeń. Czy jest to dobry pomysł, pozostawiamy Waszej ocenie. Auto oferowane będzie z trzema poziomami wyposażenia, dziesięcioma kolorami nadwozia, czterema barwami wnętrza oraz dwoma rodzajami kołpaków i alufelg (14- lub 15-calowe).

 
Na początek Fiat zaoferuje Pandę z nowym, 2-cylindrowym motorem benzynowym o pojemności 0,9-litra i dwóch wariantach mocy: 65 KM i 85 KM (z turbodoładowaniem). Do tego dojdzie znany, 1,2-litrowy motor benzynowy o mocy 69 KM. Diesle na razie reprezentowane będą przez jeden silnik: 1.3 Multijet o mocy 75 KM. Ofertę uzupełnią dwie jednostki: 0.9 TwinAir Turbo Natural Power na gaz ziemny (80 KM) oraz 1.2 EasyPower na gaz LPG (69 KM).

Najnowsza generacja Fiata Pandy zostanie oficjalnie zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Wkrótce potem pojazd ma trafić do salonów sprzedaży. Jak na razie nie jest znana jego cena.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz