czwartek, 4 sierpnia 2011

AMG prezentuje nowe 5,5-litrowe V8

Nadworny tuner Mercedesa, AMG, odświeża gamę jednostek napędowych. Wszytko po to, aby spełnić co raz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Ponad rok temu firma zaprezentowała nowy 5,5-litrowy motor V8 BiTurbo. Teraz możemy poznać jego kolejną, wolnossącą odmianę.

 

Nowy 5,5-litrowy silnik to jednostka wolnossąca, posiadająca osiem cylindrów. Cieszy fakt, że AMG nie idzie tropem coraz modniejszego zmniejszania pojemności silników, w zamian montując w nich wyrafinowane systemy doładowania. Jaki jest w takim razie ten nowy motor benzynowy?


AMG podaje, że zasadniczo oba silniki są ze sobą w dużym stopniu kompatybilne. Łączy je np. pojemność, średnica i skok cylindra, odległość między nimi, system stop/start, czy też technologia bezpośredniego wtrysku benzyny. Cechy wyróżniające nową jednostkę to nowe kanały dolotowe, nowe głowice cylindrów, zmodyfikowany napęd zaworów, odpowiedni system zasilania olejem i zoptymalizowanie skrzyni korbowej.


Chyba największą ciekawostką tego silnika jest system, który został nazwany AMG Cylinder Management. Jego korzeni można szukać w technologii stosowanej w F1. W skrócie chodzi o to, że po naciśnięciu odpowiedniego przycisku na konsoli centralnej (C - Controlled Efficiency), silnik pracuje przy użyciu tylko czterech cylindrów. Funkcja ta dostępna jest w szerokim zakresie od 800 do 3600 obr/min., a kierowca w tym trybie ma do dyspozycji nie mniej niż 230 Nm.


Parametry nowego silnika powinny zadowolić każdego. Moc jednostki to 422 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 540 Nm. Jak na razie nie pochwalono się żadnymi osiągami, ale wiemy, że spalanie ma oscylować na poziomie 8,5 l/100 km. Debiut nowego silnika nastąpi w najnowszym Mercedesie SLK 55 AMG.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz