wtorek, 3 maja 2011

Nowy Volkswagen Golf Cabriolet

Opuść dach Golfa i wpuść trochę wiosny! Volkswagen właśnie wprowadza na rynek nową generację swojego bestsellera z otwartym dachem. Ma on wszystkie zalety Golfa i dodatkowy plus – dach typu soft top, który otwiera się automatycznie w ciągu 9 sekund, o ile pojazd porusza się z prędkością nie większą niż 30 km/h.
Tym nowym modelem Volkswagen kontynuuje dość długą tradycję produkcji Golfów w wersji kabrio – trzy poprzednie wersje, produkowane w latach 1979-2002 zostały sprzedane w ilości ponad 680 000 egzemplarzy. Być może nowy Golf Cabriolet ma potencjał, by kontynuować to pasmo sukcesów.
Nowy Golf Cabriolet nie posiada pałąka ochronnego – zamiast niego zastosowano system zabezpieczający przed przewracaniem, aktywujący się ułamku sekundy i wzmacniający ramę szyby przedniej oraz wprowadzający szereg modyfikacji strukturalnych (w podwoziu, panelach bocznych, progach drzwiowych,
panelu tylnym i drzwiach). Te zmiany nadają Golfowi Cabrioletowi mierzącemu 4,25 m długości, 1,78 m szerokości i 1,42 m wysokości doskonałą sztywność skrętną. Do standardowego wyposażenia dbającego o bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy należą także boczne, kurtynowe poduszki powietrzne ochraniające okolice głowy i tułów, specjalna poduszka powietrzna ochraniające kolana od strony kierowcy i układ ESP.
Pojemność bagażnika – 250 l nie zmniejsza się nawet wtedy, gdy dach jest złożony. Golf Cabriolet ma sylwetkę podobną do klasycznego Golfa, jednak

nowy wygląd zyskała jego tylna część, linię dachu poprowadzono nieco niżej, a szybę przednią nieco bardziej pochylono. Wnętrze kabiny za to w 100% odpowiada podstawowej wersji Golfa.
Golf Cabriolet, podobnie jak Eos, Passat CC, Touareg i Phaeton – jest dostępny tylko w jednej wersji wyposażeniowej, którą można zindywidualizować zakupując dodatkowe pakiety opcjonalne (np. Performance, Design & Style, Comfort czy Technology). Klienci mogą wybierać

spośród 9 kolorów nadwozia i 9 zestawów kolorystycznych wykończenia wnętrza.
Oferta silnikowa obejmuje 6 silników turbo z wtryskiem bezpośrednim o mocy od 105 KM (77 kW) do 210 KM (155 kW) przekazywanej na przednią oś. Cztery spośród tych jednostek napędowych mogą współpracować z dwusprzęgłową przekładnią DSG. Jeden z silników benzynowych TSI i oba diesle TDI będą także dostępne w wersji BlueMotion. Golf Cabriolet 1.6 TDI o mocy 105 KM korzystający z tej technologii będzie zużywać w
cyklu mieszanym zaledwie 4,4 l paliwa na 100 km i emitować przy tym 117 g CO2 na km.


A oto oferta silnikowa dla Golfa z otwartym dachem na rok 2011:
  • 1.2 TSI – 77 kW / 105 KM (przekładnia 6-biegowa)
  • 1.4 TSI – 90 kW / 122 PS (przekładnia 6-biegowa / przekładnia 7-biegowa DSG)
  • 1.4 TSI – 118 kW / 160 PS (przekładnia 6-biegowa / przekładnia 7-biegowa DSG)
  • 2.0 TSI – 155 kW / 210 PS (przekładnia 6-biegowa DSG)
  • 1.6 TDI – 77 kW / 105 PS (przekładnia 7-biegowa)
  • 2.0 TDI – 103 kW / 140 PS (przekładnia 6-biegowa / przekładnia 6-biegowa DSG)

1 komentarz:

  1. Niestety ja nigdy nie przepadałam za takimi samochodami i jestem zdania, że bardzo ważną sprawą jest to aby nasze auto zawsze było jak najbardziej sprawne. Kiedy przytrafi nam się jakaś awaria to polecam kontakt z pomocą drogową https://robex-pomocdrogowa.pl/ która na pewno będzie w stanie nam pomóc.

    OdpowiedzUsuń