Wydawać by się mogło, że ci producenci, którzy osiągają rewelacyjne wyniki sprzedaży na tle konkurencji, nie muszą już uciekać się do takich praktyk jak współpraca z innymi markami. BMW udowadnia jednak, że nie ma nic bardziej mylnego.
Grupa BMW, w skład której wchodzi także Mini oraz Rolls-Royce, tylko
w ciągu ostatnich miesięcy, zacieśniła swoją współpracę z koncernem PSA,
czyli Peugeotem oraz Citroenem, dotyczącą produkcji części do
samochodów hybrydowych. Producent z Bawarii nawiązał także porozumienie z Toyotą w sprawie prac nad następną generacją baterii litowo-jonowych.
Według zachodnich mediów rozmowy mają dotyczyć nowego porozumienia, w ramach którego oba koncerny będą wspólnie pracowały nad rozwojem jednostek napędowych. Po co to? Być może Hyundai doszedł do wniosku, że warto pomyśleć nad rzędowymi szóstkami albo czterocylindrowymi mocnymi turbodieslami, które można by montować zarówno pod maski Huyndaiów jak i Kii.
Wprawdzie żadna ze stron nie potwierdziła oficjalnie tych informacji, jednak biorąc pod uwagę ambicje obu koncernów, taka współpraca jak najbardziej może dojść do skutku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz