środa, 16 maja 2012

Coure sportivo z Niemiec – Wheelsandmore 8C Competizione Stage II (2012)

Już jedna niemiecka firma tuningowa z sukcesem zajęła się modyfikacjami Alfy Romeo 8C. Teraz okazuje się, że nie tylko Novitec ma chęci do przerabiania tego włoskiego sportowego wozu. Swój program przedstawiło Wheelsandmore.
Pakiet zmian proponowanych przez Wheelsandmore nie jest tak radykalny od strony mechanicznej jak Noviteca, który do pomocy jednostce napędowej Alfy Romeo zaangażował sprężarkę mechaniczną.
A skoro już mowa o silniku, to warto wiedzieć, że 8C Competizione i 8C Spider napędzane są 8-cylindrowym motorem o objętości skokowej 4,7 l. Maszyna ta generuje 450 KM mocy maksymalnej przy 7000 obr./min i 470 Nm momentu obrotowego przy 4750 obr./min. Napęd realizowany jest przez 6-biegową, manualną skrzynię przekładniową oraz tylne koła.
Ważąca od 1585 do 1675 kg (zależnie od nadwozia) Alfa 8C potrzebuje nieco ponad 4 s na osiągnięcie 100 km/h i rozpędza się do około 290 km/h.
Tuner z Baesweiler oferuje możliwość podniesienia nieznacznie parametrów jednostki silnikowej. Kosztujący 1680 euro pierwszy stopień obejmuje tylko modyfikację centralnej jednostki sterującej, co przekłada się na wzrost mocy do 470 KM, a momentu obrotowego do równych 500 Nm. W drugim poziomie, kosztującym aż 6720 euro, poza nowym ECU montowany jest też ręcznie wykonany sportowy układ wydechowy. W tym wypadku liczba koni mechanicznych rośnie do 485, a maksymalny moment obrotowy wynosi 520 Nm.

Do mocniejszego silnika dostosowywane jest zawieszenie, w którym wymieniane są sprężyny śrubowe i montowane amortyzatory o regulowanej charakterystyce pracy.
Tuning w wykonaniu Wheelsandmore nie może obejść się bez nowych kół. Tutaj jak zwykle mechanicy proponują felgi o jedynym słusznym wzorze 6Sporz2, które mają średnicę 21”. Przednie opony to gumy 245/30, które założono na obręcze o szerokości 9,0”, a tylne to kapcie o rozmiarze 345/25 wciśnięte na 12,5-calowe obręcze.
Wheelsandmore daje też możliwość oklejenia nadwozia samochodu folią w dowolnym kolorze lub, jak w przedstawianym aucie, naklejenia paska biegnącego przez całą karoserię.
Modyfikacje uskuteczniane przez tego tunera dostępne są zarówno do wersji coupé (zwanej Competizione), jak i roadster (Spider).

Dane techniczne

Silnik i napęd:
  • Typ: V8, 90o
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4691 cm3
  • Moc maksymalna: 485 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 103,39 KM/l (seryjny – 95,93 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 520 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 21″ 6Sporz2
  • Koła tylne: 12,5 x 21″ 6Sporz2
  • Opony przednie: 245/30 R 21 Hankook
  • Opony tylne: 345/25 R 21 Hankook
Masy i wymiary:
  • Masa własna: 1585 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,23 kg/KM (seryjny – 3,52 kg/KM)
  • Długość: 4381 mm
  • Szerokość: 1894 mm
  • Rozstaw osi: 2645 mm
Wheelsandmore 8C Competizione Stage II fot.1Wheelsandmore 8C Competizione Stage II fot.2Wheelsandmore 8C Competizione Stage II fot.3Wheelsandmore 8C Competizione Stage II fot.4
Wheelsandmore 8C Competizione Stage II fot.5Wheelsandmore 8C Competizione Stage II fot.1Wheelsandmore 8C Competizione Stage II fot.2Wheelsandmore 8C Competizione Stage II fot.3
Wheelsandmore 8C Competizione Stage II fot.4Wheelsandmore 8C Competizione Stage II fot.5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz