Jeśli potrzebujesz szybko przewieźć swoją rodzinę
na upragnione wakacje, na pewno pomoże Ci w tym Mercedes-Benz C 63 T
AMG. To kombi w wersji seryjnej osiąga 250 km/h. Może jednak rozpędzić
się do nawet 340 km/h, pod warunkiem że wcześniej zostanie podkręcone
przez Edo Competition.
Założyciel firmy tuningowej
Edo Karabegovic to człowiek lubiący różnego rodzaju wyzwania, dlatego
wachlarz przerabianych przez tego tunera samochodów jest dość szeroki.
Lista zaczyna się od tak pospolitych aut sportowych, jak Audi R8 czy
Porsche 911, a kończy na pojedynczych maszynach typu Koenigsegg CCR
Evolution, Maserati MC 12 Corsa czy Ferrari FXX. Ostatnio przedsiębiorstwo z Ahlen wzięło na celownik Mercedesa C 63 T AMG, który spotykany jest na drogach najczęściej spośród wymienionych pojazdów.
Mercedes
C w odmianie 63 T AMG to eleganckie i pojemne kombi z już seryjnie
bardzo mocnąjednostką napędową. Pod maską tej klasy C jest bowiem silnik
V8 o objętości skokowej 6,2 l. Może się on pochwalić mocą 457 KM przy 6800 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm przy 5000 obr./min.
Napęd jest realizowany tylko przez tylne koła,
a za optymalne wykorzystanie osiągów motoru odpowiada 7-biegowa,
automatyczna skrzynia przekładniowa 7G-Tronic SpeedShift. Do 100 km/h
auto rozpędza się w 4,60 s, a jego prędkość maksymalna jest
elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Dla ekipy Edo Competition te 250 km/h
to zdecydowanie za mało, więc mechanicy usunęli ogranicznik prędkości.
Wtedy wóz mógł osiągnąć 300 km/h, ale to też zbyt mało dla tunera.
W związku z tym inżynierowie zmienili kolektory wylotowe na nowe,
zamontowali sportowy układ wydechowy
z konwerterami katalitycznymi o zmniejszonych oporach wewnętrznych,
zastosowali sportowe zamiast seryjnych filtrów powietrza
i przekalibrowali całe oprogramowanie silnika.
Ulepszenia podniosły moc maksymalną mercedesowskiego agregatu do równych 600 KM,
które są osiągane przy bardzo wysokich jak na tę jednostkę obrotach
wału korbowego wynoszących 7800 obr./min. Wygląda na to jednak,
że silnik nie ma problemu z przegrzewaniem się, bo tuner nic nie
wspomina o tym, by był zmuszony dostosowywać układ chłodzenia do nowych
warunków pracy. Moment obrotowy silnika to 680 Nm, które są osiągane
przy 5300 obr./min.
Edo Competition nie widziało potrzeby ulepszania
zawieszenia wozu ze Stuttgartu ani też zmian karoserii. Zastąpiło
za to fabryczne koła nowymi z 19-calowymi felgami o szerokości 8,5”
z przodu i 9,5” z tyłu. Na nie z przodu wciśnięto opony 235/35, zaś z tyłu – 265/30.
Niemieckie kombi ma teraz osiągi na poziomie
niektórych modeli Ferrari. Co prawda auto Mercedesa nie będzie nigdy tak
zwinne jak włoski bolid, ale przynajmniej na autostradzie dotrzyma
kroku autu z Maranello. C 63 T AMG setkę osiąga teraz w 4,10 s, a jego prędkość maksymalna to robiące wrażenie 343 km/h!1)
Jeśli więc potrzebujesz pakownego i szybkiego
samochodu na wakacyjny wypad, klasa C kombi opracowana przez Edo jest
dla Ciebie w sam raz2).
1) Przypuszczam, że jest to prędkość osiągnięta na hamowni.
2) Nie dotyczy polskich autostrad, gdzie
po pierwsze jest ograniczenie do 140 km/h, a po drugie i tak często
wozy kilometrami „mkną” z prędkością 80 km/h przez remontowane odcinki
dróg. Ale zapłacić za jazdę trzeba.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90o, M156
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cm3
- Moc maksymalna: 600 KM przy 7800 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 96,65 KM/l (seryjny – 73,62 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 680 Nm przy 5300 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
- Koła przednie: 8,5 x 19”
- Koła tylne: 9,5 x 19”
- Opony przednie: 235/35 R 19
- Opony tylne: 265/30 R 19
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1795 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,99 kg/KM (seryjny – 3,93 kg/KM)
- Długość: 4606 mm
- Szerokość: 1770 mm
- Wysokość: 1459 mm
- Rozstaw osi: 2760 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,10 s
- Prędkość maksymalna: 343 km/h
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz