środa, 6 czerwca 2012

Przed wjazdem na nową autostradę lepiej zatankuj do pełna

Autostrada A2 (fot. mapa-poznania.info)
Autostrada A2 (fot. mapa-poznania.info)
Polskie autostrady i drogi ekspresowe są udostępniane kierowcom w przyspieszonym tempie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad stara się zapewnić przejezdność jeszcze przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej bądź w innym możliwie szybkim terminie. Niestety często skutkuje to tym, że przy nowych trasach brakuje infrastruktury. Chcesz jechać A2? Tankuj na zapas.
Obecnie trwają przetargi dla operatorów miejsc obsługi podróżnych obejmujących autostradę A2 łączącą Łódź z Warszawą. Po ich zakończeniu GDDKiA da zwycięzcom aż rok na uruchomienie działalności. W konsekwencji będzie można tam zatankować nawet dopiero we wrześniu 2013 roku. Stacji benzynowych przez dłuższy czas nie będzie również przy drodze ekspresowej S5 z Poznania do Gniezna. Inne trasy, przed którymi lepiej zatankować do pełna, to A1 na odcinku Toruń – Łódź i A4 z Tarnowa na Ukrainę.
Przez pośpiech przed Euro 2012 wiele przejezdnych odcinków nie spełnia należytych standardów. Brak przy nich nie tylko miejsc obsługi podróżnych, ale również dróg serwisowych, ekranów dźwiękochłonnych i odpowiedniego standardu nawierzchni. Pozwala na to tzw. ustawa o przejezdności.
Sam brak stacji benzynowych i im podobnych może dziwić. GDDKiA powinno zależeć na możliwie szybkim wydzierżawieniu terenu operatorom. Przychody z tego tytułu mają wynieść w 2013 roku ponad 100 000 000 zł. Dlaczego więc nie zadbano o tę kwestię wcześniej? Skorzystaliby na tym wszyscy – od kierowców, przez budżet, aż do samych operatorów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz