Firma HMS pojawiła się już raz na łamach Autokultu
przy okazji opisu przygotowanego przez nią 670-konnego Mercedesa C 63
AMG. W tym roku tuner ten wykonał kolejny drobny krok do przodu w dziedzinie wzmacniania silnika tego wozu.
Fabryczny C 63 AMG jest zasilany 6,2-litrową widlastą jednostką napędową o ośmiu cylindrach. W seryjnej konfiguracji silnik rozwija moc 457 KM przy 6800 obr./min i 600 Nm momentu obrotowego przy 5000 obr./min.
Ponieważ jest to wolnossący motor, najlepszym sposobem jego tuningu jest montaż doładowania. Niemiecki tuner postawił na sprężarkę mechaniczną,
która co prawda odbiera trochę mocy silnikowi, żeby sama mogła
pracować, ale daje w miarę równomierny przyrost koni mechanicznych.
Ponadto reaguje bez żadnej zwłoki, ponieważ jest mechanicznie połączona
z jednostką napędową.
Najwyraźniej te argumenty przekonały warsztat
tuningowy do instalacji takiego urządzenia, a nie turbosprężarki. Sam
kompresor sprawy jednak nie załatwi, bo choć podniesie parametry
jednostki napędowej, to bez pomocy innego osprzętu nie będzie mógł
wykorzystać w pełni potencjału serca Mercedesa.
W związku z tym inżynierowie HMS zamontowali także
międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego, wymienili
wtryskiwacze paliwa oraz chłodnicę silnika na wydajniejsze, założyli
nową, większą pompę cieczy chłodzącej, w miejsce seryjnych wstawili
sportowe filtry powietrza, poprawili kolektory dolotowe, a także
założyli sportowy układ wydechowy z 200-celowymi konwerterami
katalitycznymi.
Mniej rzucającą się w oczy, ale istotną różnicą jest nowa centralna jednostka sterująca, która pozwoliła wycisnąć z silnika moc maksymalną na poziomie 690 KM
(to o 20 KM więcej niż w poprzedniej wersji) oraz maksymalny moment
obrotowy o wartości 876 Nm (to o 9 Nm więcej niż poprzednio).
O osiągach wynikających z tak dużej mocy tuner nie mówi nic,
ale można się spodziewać, że prędkość maksymalna swobodnie przekracza
300 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h na poziomie czterech sekund
też nie jest wcale niemożliwe.
Na modyfikacjach silnika nie poprzestano. Jest na przykład nowe regulowane zawieszenie Variant 3 produkcji KW, są też nowe przednie tarcze hamulcowe o średnicy 405 mm.
Zewnętrzne C 63 AMG z Malterdingen też odbiega
od oryginału. Tuner zmienił przedni zderzakospojler, dokleił kompozytowe
nakładki na błotniki, dodał niewielką listwę na pokrywie bagażnika oraz
imitację dyfuzora. Dwie ostatnie części zrobione są z włókna węglowego.
Poszerzenie błotników pozwoliło zmienić koła. Nowe
19-calowe felgi Jade R mają z przodu szerokość 8,5”, a z tyłu 10,0”. Do
nich dopasowano opony 255/35 R 19 (przód) oraz 285/30 R 19 (tył).
W efekcie ulepszeń Mercedes C 63 AMG wygląda bardzo bojowo. Niestety poprawki nie są tanie. Za całość trzeba wyłożyć nie małą sumę, bo prawie 50 000 euro.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90o, M156
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cm3
- Doładowanie: kompresor
- Moc maksymalna: 690 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 111,15 KM/l (seryjny – 73,62 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 876 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 405 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
- Koła przednie: 8,5 x 19”
- Koła tylne: 10,0 x 19”
- Opony przednie: 255/35 R 19
- Opony tylne: 285/30 R 19
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1730 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,51 kg/KM (seryjny – 3,79 kg/KM)
- Długość: 4591 mm
- Rozstaw osi: 2765 mm
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz