środa, 9 listopada 2011

Hyundai Veloster i Coupe na SEMA 2011

Hyundai, jak co roku, przywozi na targi SEMA 2011 silna reprezentację. W tym roku zaproszeni tunerzy skupili się na poprawkach dwóch modeli: Velostera i Coupe. Efekt ich prac może zaskakiwać, a na pewno zaciekawiać. Poznajmy więc pięć wcieleń obu aut.

Zaczynamy od Velostera przygotowanego przez ARK Performance. Cel tego projektu był prosty: zrobić z trzydrzwiowego coupe samochód rajdowy. Efekt prac możecie podziwiać na zdjęciach. Zewnętrznie auto wzbogaciło się o pakiet ospojlerowania, nowe alufelgi oraz lampy, a także szarą barwę nadwozia.

W środku pojawia się tapicerka wykonana z alcantary, kubełkowe fotele, klatka bezpieczeństwa, a ubywa tylna kanapa. Tuner nie zapomniał również o 
montażu profesjonalnego zestawu audio, co jest "obowiązkowym wyposażeniem" wyścigowego auta. Jednostka napędowa wyposażona została m.in. w turbosprężarkę i nowy intercooler. Całość zaowocowała wzrostem mocy do 210 KM. Oczywiście zmieniono także układ hamulcowy, usztywniono układ jezdny, zamontowano rozpórki z przodu i tyłu, a na koniec dorzucono nowy układ wydechowy z dwoma końcówkami.

Drugi prezentowany przez nas Veloster jest dziełem PM Lifestyle i UTI (Universal Technical Institute). Na początek skupiono się na nadwoziu pojazdu, które zyskało pakiet ospojlerowania, lusterka z modelu Genesis, a także maskę, klapę bagażnika i tylny dyfuzor, wykonane z włókna węglowego. Nie obyło się oczywiście bez montażu nowych, 18-calowych alufelg.
 
We wnętrzu spotykamy skórzaną tapicerkę koloru masła orzechowego, zestaw audio Kicker, a także zestaw narzędzi. Auto wyposażono również w instalację z podtlenkiem azotu, w pełni regulowane zawieszenie KW, nowy układ wydechowy, układ hamulcowy, sprzęgło oraz regulator ciśnienia paliwa.

Trzeci Veloster to profesjonalnie przygotowana rajdówka do ścigania się w rallycrossie. Auto, które wyszło spod ręki RMR (Rhys Millen Racing), oprócz pełnego pakietu zmian nadwoziowych i 
wewnętrznych, może pochwalić się również 2-litrową, turbodoładowaną jednostką o mocy 300 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje ona z 6-stopniową skrzynią automatyczną. Zmianom poddano także zawieszenie i układ hamulcowy, w którym odnajdziemy komponenty Brembo.

A skoro już przy firmie RMR jesteśmy, to warto się przyjrzeć jej drugiemu projektowi, nazwanemu RM500. Pod tym mianem kryje się model Coupe, który wyposażono w 5-litrowy, 8-cylindrowy motor benzynowy o mocy 456 KM. Auto zyskało również układ hamulcowy Brembo z ceramicznymi tarczami, a także nowy układ wydechowy.
 
Zewnętrznie, poza czarną barwą, samochód poznamy po pakiecie ospojlerowania, dachu i grillu wykonanych z włókna węglowego oraz 19-calowych alufelgach. We wnętrzu spotykamy fotele kubełkowe, zestaw sportowych zegarów i poszerzoną kolumnę kierownicy.

Ostatni projekt jest również oparty na modelu Coupe. Tutaj swoje siły połączył Hyundai America Technical Center z grupą zaproszonych tunerów. Ich praca doprowadziła do powstania auta, którego głównym atutem jest 3,8-litrowy motor V6, wyposażony w sprężarkę podnoszącą moc do ponad 450 KM. Nie zapomniano także o pakiecie ospojlerowania, 19-calowych alufelgach, profesjonalnym zestawie audio oraz zmodyfikowanym zawieszeniu, wyposażonym w elementy Bilsteina.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz