Ibiza to kolejny bliźniak z grupy Volkswagena.
Na szczęście każde z aut niemieckiego koncernu jest inne wizualnie.
W porównaniu z Fabią czy Polo Ibiza prezentuje się najmniej szablonowo
i najbardziej dynamicznie. Samochód w wersji podstawowej wygląda
na szybszy niż jest rzeczywiście. Proporcje dynamicznego wyglądu
i osiągów wyrównują się dopiero w wersji Cupra. Zresztą Cupra jest wizualnie jeszcze agresywniejsza niż zwykła Ibiza.
Silnik montowany pod maską Ibizy dobrze znamy
z Polo GTI i Fabii RS. To 1,4-litrowy motor z podwójnym doładowaniem
(turbosprężarka i kompresor), który rozwija moc 180 KM. Dzięki niemu mały hiszpański samochód do setki bezproblemowo rozpędza się w nieco ponad 7 sekund i osiąga 225 km/h.
W Niemczech ten dynamiczny hatchback kosztuje 22 250 euro (ok. 97 000 zł).
Dane techniczne
- Typ silnika: R4, turbo i kompresor, 1390 cm3
- Parametry jednostki: 180 KM/6200 obr./min, 250 Nm/2000-4500 obr./min
- Masa własna: 1172 kg
- Stosunek masy do mocy: 6,51 kg/KM
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,20 s
- Prędkość maksymalna: 225 km/h
Uzębienie: Zęby



Seat Ibiza Cupra faktycznie robi wrażenie swoją agresywną sylwetką i mocnym silnikiem, ale warto też pamiętać, że posiadanie samochodu to nie tylko przyjemność z jazdy, lecz także odpowiednie planowanie finansowe. Przed zakupem dobrze jest rozważyć różne opcje finansowania, tak aby koszty były przewidywalne i dopasowane do możliwości – podobnie jak przy wyborze auta do własnych potrzeb warto mieć wszystko „zorganizowane i w jednym miejscu”. W tym kontekście pomocna może być platforma https://autofinance.pl/, gdzie można porównać oferty kredytów, leasingu i najmu długoterminowego, co ułatwia świadome decyzje przy zakupie tak dynamicznego samochodu jak Ibiza Cupra.
OdpowiedzUsuń