Jeep
na marcowym salonie w Genewie pokazał model Grand Cherokee Sports
Concept. Prezentacja auta na szwajcarskich targach była „balonem
doświadczalnym”, który miał sprawdzić czy sportowo stylizowany SUV
z Ameryki ma szansę na sukces w Europie. Sports Concept spodobał się publiczności i w niezmienionej formie trafi do seryjnej produkcji.
Grand Cherokee S Limited to dowód na to, że połączenie białego nadwozia z czarnymi felgami jest ciągle modne. Wprawdzie Jeep będzie dostępny również z innymi kolorami karoserii, ale to właśnie połączenie dwóch tak kontrastujących ze sobą barw sprawia, że SUV wygląda dobrze i rasowo. Sylwetka została dodatkowo wysmuklona, dzięki zamianie relingów dachowych na podłużne listwy.
Czarne są nie tylko 20-calowe obręcze aluminiowe, ale również wkłady reflektorów i lamp przeciwmgłowych, osłona atrapy chłodnicy, listwa pomiędzy tylnymi światłami i nakładki zabezpieczające na zderzakach oraz progach. Siatka grilla jest za to w kolorze platyny, tak samo, jak listwa w przednim zderzaku. Nie wiem jak Wam, ale mi tak wyglądający Jeep przypomina nieco (podkreślam, nieco) Range Rovera Evoque i zapewne jest to zabieg celowy.
W środku znajdziemy skórzaną, podgrzewaną elektrycznie kierownicę i wentylowane fotele obite skórą Nappa oraz zamszem, który ma zapobiegać ślizganiu się ciała w zakrętach. Sportowymi akcentami są metalowe nakładki na progi oraz dodatki z włókna węglowego na drzwiach i desce rozdzielczej.
Jeep Grand Cherokee S Limited jest seryjnie wyposażony w system multimedialny UConnect z ekranem o przekątnej 6,5 cala, dyskiem twardym o pojemności 30 GB, odtwarzaczem DVD i portami AUX i USB. W skład systemu audio wchodzi 19 głośników i 12-kanałowy wzmacniacz o mocy 825 watów firmy Harman Kardon. Za dopłatą będzie można dostać dwuczęściowe, panoramiczne okno dachowe.
Pod maską Jeepa, który chce uchodzić za model sportowy (a przynajmniej usportowiony), pracuje turbodiesel z magazynów Fiata – V6 MultiJet o pojemności 3,0 l. Jednostka rozwija moc 241 KM (przy 4000 obr./min), a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm (w przedziale od 1800 do 2800 obr./min). Motor współpracuje z pięciobiegowym automatem.
Grand Cherokee ma napęd 4×4 Quadra-Trac II. Pneumatyczne zawieszenie Quadra-Lift ma regulację prześwitu (165-270 mm) i pięć trybów pracy, tyle samo, ile system kontroli trakcji. Jeep zainstalował w aucie układy pomagające w ruszaniu pod (Hill Start Assist) i zjeżdżaniu ze (Hill Descent Control) wzniesień.
Super post
OdpowiedzUsuńRewelacyjny jest ten wpis
OdpowiedzUsuńCiekawe informacje
OdpowiedzUsuńInteresujący wpis
OdpowiedzUsuńBrzmi bardzo zachęcająco. Podoba mi się
OdpowiedzUsuńTen wpis jest bardzo interesujący
OdpowiedzUsuńTen wpis jest bardzo ciekawy
OdpowiedzUsuń