czwartek, 19 lipca 2012

Subtelna zmiana – Vörsteiner C 63 AMG Coupé (2012)

Vörsteiner opracował ładny pakiet stylistyczny do sportowego i jednocześnie eleganckiego Mercedesa C Coupé z 6,2-litrowym ponad 450-konnym silnikiem.
Tuner ze Stanów Zjednoczonych przerabiał już wiele różnych aut i ma w tym spore doświadczenie, jednak modyfikowanie Mercedesów zawsze jest w pewnym sensie wyzwaniem. Z jednej strony wóz po ulepszeniach powinien wyglądać jeszcze bardziej sportowo, a z drugiej nie może prezentować się kiczowato. Vörsteinerowi wszystko wyszło jak należy.
Mercedes został ozdobiony skromnym zestawem elementów. Z przodu przemalowano na czarno osłonę chłodnicy wraz z gwiazdą – logo marki, oraz dodano niewielką listwę pod zderzakiem zaopatrzoną w otwory wentylacyjne.
Po bokach przyklejono nakładki na progi. Elementy te mają imitację wlotów powietrza. Od listew większe wrażenie robią koła z 20-calowymi felgami VS-160. 10-ramienne obręcze sprawiają wrażenie jakby były lżejsze niż są w rzeczywistości, a do tego przywodzą na myśl koła samochodów wyścigowych startujących w Le Mans. Jeśli dla kogoś felgi 20-calowe są za duże, może wybrać dziewiętnastki.
Z tyłu niemieckiego coupé zmian jest najmniej i najtrudniej je zauważyć. Mówiąc ściśle różnica jest jedna – tuner przemodelował tylny dyfuzor.
Poza tym Mercedes jest fabryczną maszyną z 6,2-litrową V-ósemką bez doładowania. Jednostka napędowa osiąga 457 KM mocy przy 6800 obr./min i moment obrotowy 600 Nm przy 5000 obr./min. Dzięki niej oraz 7-biegowej automatycznej skrzyni przekładniowej ważący 1730 kg samochód w 4,50 s przyspiesza do setki. Prędkość maksymalna jest elektronicznie blokowana przy 250 km/h.


Vörsteiner C 63 AMG Coupé fot.1Vörsteiner C 63 AMG Coupé fot.2Vörsteiner C 63 AMG Coupé fot.4Vörsteiner C 63 AMG Coupé fot.5
Vörsteiner C 63 AMG Coupé fot.6Vörsteiner C 63 AMG Coupé fot.7Vörsteiner C 63 AMG Coupé fot.8Vörsteiner C 63 AMG Coupé fot.9
Vörsteiner C 63 AMG Coupé fot.10Vörsteiner C 63 AMG Coupé fot.11Vörsteiner C 63 AMG Coupé fot.12

6 komentarzy: