czwartek, 4 sierpnia 2011

VW Golf GTI Edition 35 od BB - Więcej zabawy

VW Golf GTI obchodzi w tym roku swoje 35 urodziny. Z tej okazji koncern przygotował specjalną, limitowaną edycję auta nazwaną 'Edition 35'. Teraz BB bierze na warsztat ten model i proponuje jego radykalną odmianę. Przynajmniej w sferze mechanicznej.

VW Golf GTI Edition 35 został oficjalnie zaprezentowany w maju tego roku. Limitowana edycja świętuje okrągłą rocznicę rozpoczęcia produkcji auta dając nabywcy możliwość nabywca pojazdu wzbogaconego o parę dodatków wizualnych i z mocniejszym o 25 KM silnikiem. Dla tych, którzy uważają, że to za mało mamy propozycję firmy B&B.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to zmian w tym zakresie jest niewiele. Tuner proponuje montaż własnego, pięcioelementowego pakietu aerodynamicznego, a na osiach 19-calowych alufelg (seria 18-calowe). Całość dodaje więcej agresji sportowego Volkswagenowi, choć nadal model ten bardziej ukrywa niż eksponuje swoje walory.

Nadwozie poprawione - czas na silnik. w tym wypadku mamy do wyboru trzy stopnie zmian w jednostce napędowej. Podstawowy, za 1198 euro, pozwala z 2-litrowego motoru uzyskać 310 KM i 420 Nm. Ten wzrost uzyskano dzięki przeprogramowaniu elektroniki i delikatnemu zwiększeniu ciśnienia doładowania.

 
Drugi poziom kosztuje już 2798 euro. W wypadku tego poziomu tuner montuje specjalny układ pozwalający na redukcję ciśnienia w układzie wydechowym oraz temperatury spalin. Ponadto optymalizacji podlega system przepływu powietrza, a także wzrasta ciśnienie doładowania o 0,25 bara. Na koniec wgrywane są nowe mapy wtrysku dopasowane do opisywanych zmian. Efekt to wzrost mocy do 326 KM i momentu obrotowego do 450 Nm.

Poziom trzeci wzbogaca poziom drugi o nową turbosprężarkę, zmodyfikowany układ dolotowy oraz sportowy układ wydechowy (+5 KM). Całość skutkuje wzrostem parametrów silnika do 362 KM i 510 Nm. W tym wypadku koszt całej operacji zamyka się kwotą 8950 euro. Auto wyposażone w ten zestaw osiąga "setkę" w 4,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 278 km/h.

 
Aby cieszyć się w pełni z możliwości jezdnych tak zmienionego Golfa GTI B&B proponuje montaż regulowanego zawieszenia, nowych sprężyn (koszt: 298 euro), które obniżają auto o 30 mm, a także nowych stabilizatorów przedniej i tylnej osi (koszt: 498 euro). Na koniec w pojeździe montowany jest poprawiony układ hamulcowy wyposażony w cztero- lub sześciotłoczkowe zaciski w cenie 3795 euro.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz