Po zbudowanym z części opracowanych przez nieistniejącą już firmę
Brabham Racing modelu M3 BT92 Alpha-N Performance pokazała najmniejszą
z „emek” we własnym wydaniu.
Jeśli oferta firmy Alpha-N będzie rosła tak szybko,
to już niedługo tuner ten będzie zapewniał możliwość zaawansowanych
zmian w każdym modelu BMW. Alpha-N Performance zostało powołane do życia
przez dwóch pracowników zakładu Brabham Racing (niemieckiej firmy
tuningowej, która weszła w spór o nazwę z sir Jackiem Brabhamem).
Najpierw tuner pokazał zmodyfikowane, wyglądające bardzo agresywnie BMW M3, a teraz chwali się małym 1M Coupé. Auto ma obecnie 410 KM mocy maksymalnej i 600 Nm momentu obrotowego. 70-konny wzrost mocy w stosunku do samochodu seryjnego Niemcy uzyskali, zmieniając filtry powietrza i układ wydechowy na sportowe, a także przeprogramowując centralną jednostkę sterującą.
Fabryczne 340 KM mocy wydobywało się z 3-litrowej
jednostki napędowej o sześciu cylindrach ułożonych w rzędzie. Silnik
o symbolu N54B30 ma dwie turbosprężarki oraz bezpośredni wtrysk paliwa.
Wspominana moc maksymalna dostępna była w nim przy 5900 obr./min. Przed
ulepszeniami moment obrotowy wynosił równe 500 Nm przy 1500-4500
obr./min.
Poprawki objęły także hamulce.
Seryjne zostały zastąpione zestawem MAC z wentylowanymi tarczami
o średnicy 380 mm i 6-tłoczkowymi zaciskami. Zamiast seryjnego
zawieszenia w podwoziu pracują komponenty KW – amortyzatory mają
regulację charakterystyki pracy.
Z zewnątrz wóz wyróżnia się 19-calowymi felgami OZ z oponami Michelin o szerokości 245 mm z przodu i 265 mm z tyłu.
Choć karoseria nie kłuje w oczy wielkimi spojlerami, to jednak nie jest ona całkiem zwykła.
Niezwykła jest pokrywa silnika z otworami wentylacyjnymi, przedni
spojler, dach, klapa bagażnika z listwą oraz imitacja dyfuzora. Dlaczego
są takie niezwykłe? Ponieważ tuner wykonał je z włókna węglowego.
Szkoda, że Alpha-N nie podaje do wiadomości, ile kilogramów udało się
zaoszczędzić dzięki tym zmianom.
Podkręcone 1M Coupé przyspiesza do setki o pół sekundy krócej niż wóz seryjny (teraz w 4,40 s) oraz osiąga prędkość maksymalną 303 km/h. To osiągi bardzo dobre, ale wóz ma wielu konkurentów wśród renomowanych oraz mniej znanych firm tuningowych.
Za przerobione auto trzeba zapłacić 77 000 euro.
Lista konkurencyjnych aut znajduje się poniżej.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: R6, N54B30
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2979 cm3
- Doładowanie: dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 410 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 137,63 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napęd: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 8,5 x 19” OZ
- Koła tylne: 10,0 x 19” OZ
- Opony przednie: 245/? R 19 Michelin
- Opony tylne: 265/? R 19 Michelin
Masy i wymiary:
- Długość: 4380 mm
- Szerokość: 1803 mm
- Rozstaw osi: 2660 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,40 s
- Prędkość maksymalna: 303 km/h
Bardzo interesujący wpis
OdpowiedzUsuńTen wpis jest bardzo ciekawy
OdpowiedzUsuńRewelacyjny jest ten wpis
OdpowiedzUsuńPodoba mi się ten wpis
OdpowiedzUsuń