Po przeczytaniu nazwy samochodu z pewnością macie
już swoje wyobrażenia o czym będzie dzisiejszy news i raczej się nie
mylicie, więc nie potrzeba żadnego chwytliwego tytułu. Dziś będzie
o 1200-konnym Lamborghini Aventadorze przygotowanym przez firmę
Underground Racing.
Mające swoją bazę w Charlotte w USA Underground Racing zajmuje się modyfikacjami najszybszych samochodów świata. Zakres zmian jest ukierunkowany co prawda tylko w jedną stronę, ale nie jest to praca łatwa. Podniesienie
mocy w Lamborghini Gallardo do około 1500 KM to prawdziwe wyzwanie.
Czym innym jest dołożenie doładowania i wyciśnięcie 100 KM więcej,
a czym innym wywindowanie mocy o 1000 KM. Wiąże się z tym wiele
rozmaitych problemów, które muszą być rozwiązane, żeby wszystko grało
pod maską takiego supersamochodu.
Najnowsze auto amerykańskiego tunera to Lamborghini Aventador LP700-4, które uzbrojono w dwie turbosprężarki zamontowane w układzie równoległym.
Niestety firma nie podaje żadnych szczegółów budowy, ale z pewnością
nie obyło się bez montażu zaawansowanego systemu chłodzenia powietrza
doładowującego, a może nawet bez rozbudowy układu chłodzenia samego
silnika.
A silnik to 6,5-litrowa 12-cylindrowa widlasta jednostka napędowa, którą Lamborghini
instaluje centralnie. Wstawiany pod maskę Aventadora motor nie ma
żadnego doładowania, a i tak dysponuje imponującą mocą 700 KM przy 8250
obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 690 Nm przy 5500 obr./min.
Seryjne superauto z Włoch potrzebuje zaledwie 2,81 s
(pomiar Automobilissmo) na rozpędzenie się do setki, a przyspieszanie
w nim kończy się przy 350 km/h. Ostro?
Według ekipy Underground nie. Ich zadowoliła dopiero moc 1217 KM!
Dzięki niej Aventador od 0 do 96 km/h (w tym przypadku można spokojnie
powiedzieć, że do 100 km/h) przyspiesza w oszałamiającym czasie 2,20 s! Tuner
nie podaje prędkości maksymalnej bolidu, ale myślę, że 400 km/h jest
jak najbardziej możliwe. Miejmy nadzieję, że pojazd pojawi się podczas
którychś zawodów na ¼ i 1 milę. Na tym drugim dystansie można byłoby
poznać choćby przybliżone możliwości tego Lamborghini.
Amerykańskie przedsiębiorstwo pozostało tylko przy
tuningu silnika uznając, że wszystkie inne układy seryjnego Lambo są
wystarczająco dobre (zresztą UR, jak wspominałem, zajmuje się tylko
turbotuningiem).
Lista konkurencyjnych aut znajduje się poniżej.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V12, 60o, L539
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6498 cm3
- Doładowanie: 2 turbosprężarki
- Moc maksymalna: 1217 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 187,28 KM/l (seryjny – 107,73 KM/l)
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 400 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
- Koła przednie: 9,0 x 19”
- Koła tylny: 12,0 x 20”
- Opony przednie: 255/35 R 19
- Opony tylne: 335/30 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1791 kg
- Stosunek masy do mocy: 1,49 kg/KM (seryjny – 2,56 kg/KM)
- Długość: 4780 mm
- Szerokość: 2050 mm
- Rozstaw osi: 2700 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,20 s
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz