Historia modelu DB4 Zagato sięga 1960 roku. Aston Martin przez trzy lata produkcji zbudował jedynie 19 egzemplarzy tego auta. Łącznie powstało 25 sztuk brytyjsko-włoskiej mieszanki. Dodatkowe 4 egzemplarze zbudowano w 1991 roku (Sanction II), a ostatnią parę 12 lat temu (Sanction III).
Evanta Motor wzięło na warsztat
produkowanego w latach 1994-2004 Astona Martina DB7 i poddało go
kompleksowej metamorfozie do postaci przypominającej klasyczną
konstrukcję. Mimo że nie da się pobić oryginału, nowej interpretacji DB4 Zagato nie można odmówić jednego – jest szybsza.
Pod maskę trafił silnik dawcy organów, czyli potężne 6,0-litrowe V12 połączone z automatyczną skrzynią biegów. Jednostka napędowa generuje 426 KM w porównaniu z 318 KM w oryginalnym DB4 Zagato Sanction I, który miał sześć cylindrów w rzędzie.
Oryginalne konstrukcje Astona Martina, jeśli już ktoś zdecyduje się sprzedać takie auto, osiągają na aukcjach astronomiczne ceny. W przypadku DB4 Zagato rekord to 1,9 mln dol. (ponad 6,5 mln zł), dlatego często jedyną alternatywą dla chcących mieć w swoim garażu takie auto z Wielkiej Brytanii jest kupno repliki. Konstrukcja z wnętrznościami nowszego Astona Martina wydaje się jeszcze lepszym pomysłem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz