Przygotowujący zawieszenia do wyścigowych Audi A5
DTM niemiecki Eibach opracował kit podwoziowy do nowego drogowego Audi
S5. Poznajmy ofertę w szczegółach.
Niemiecki producent komponentów zawieszenia ma
bardzo szeroką paletę dostępnych części i wytwarza zestawy modyfikacyjne
do samochodów różnych marek. Audi, poprzez wynajęcie ekspertów
od zawieszeń do opracowania części do swojej wyścigówki z serii DTM,
stało się ważnym klientem dla Eibacha. Oprócz części podwozia do
wyścigowego bolidu Eibach ma też sporo kompletów do ulicznych modeli wytwarzanych w Ingolstadt, do których ostatnio dołączyły części pasujące do Audi S5.
Prezentowana S-piątka ma zainstalowany zestaw Eibach B12 Pro-Kit,
który tak naprawdę nie jest w pełni produktem samego Eibacha.
Amortyzatory dostarcza firma Bilstein, która to z kolei od Eibacha
otrzymuje sprężyny śrubowe. B12 Pro-Kit odpowiada takiemu samemu
zestawowi Bilsteina.
Auto zostało też wyposażone w dwa nowe stabilizatory,
dzięki którym nadwozie Audi przechyla się mniej na łukach i korzystniej
rozkłada siły na kołach. Koła zostały przykręcone do tulei dystansowych
wykonanych ze stopów aluminium.
Reszta Audi S5 jest całkiem seryjna, a więc włożony pod maskę coupé 6-cylindrowy widlasty 3-litrowy silnik ze sprężarką mechaniczną nadal wytwarza 333 KM mocy przy 5500-7000 obr./min i 440 Nm momentu obrotowego przy 2900-3500 obr./min.
Samochód potrzebuje około 4,9 s na rozpędzenie się do setki i osiąga elektroniczne ograniczoną prędkość 250 km/h.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz