Jak na rok 1956 koncept Superflow prezentuje się bardzo ciekawie i oryginalnie. Opływowe nadwozie zostało uwieńczone przeźroczystą kopułą wykonaną z pleksiglasu. Niecodzienny jest także sposób otwierania drzwi, które składały się z dwóch części. Górna, przeźroczysta część otwierała się do góry w stylu gullwing, a dolna – w tradycyjny sposób. Co więcej, górny panel można było całkowicie usunąć. Pas przedni konceptu Superflow został przyozdobiony tradycyjną dla Alfy Romeo, trójkątną atrapą chłodnicy. Jednak najbardziej rzucającym się w oczy elementem części przedniej są ukryte tylko za przeźroczystą osłonką koła przedniej osi. Projektanci Pininfariny zdecydowali się także na obły tył z dwoma pionowymi statecznikami i minimalistycznymi światłami.
Koncept Superflow bazuje na wyścigowym modelu 6C 3000 CM, a więc możemy przypuszczać, że pod maską znalazła się 3,5-litrowa, 6-cylindrowa jednostka o mocy około 278 KM. Warto wspomnieć, że Pininfarina stworzyła jeszcze 3 koncepty na bazie modelu 6C 3000 CM, a ostatni z nich o nazwie Superflow IV (znany także pod nazwą Coupe Super Sport Speziale) został zademonstrowany w 1960 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz