Za sprawą firmy Väth mocny przecież już w wersji
seryjnej Mercedes C 63 AMG Coupé Black Series ma dodatkowe 130 KM mocy
maksymalnej. Dzięki temu to auto jest groźnym rywalem dla 800-konnego
Brabusa.
C 63 AMG Coupé Black Series to najbardziej muskularny z dostępnych obecnie Mercedesów. Moim
zdaniem wygląda znacznie lepiej od zniewieściałego SLS-a, któremu
z kolei do SLR-a pod względem prezencji daleko. Zaraz pomyślicie sobie,
że SLS przecież nie jest bezpośrednim następcą SLR-a. To prawda, ale
moim zdaniem i tak najszybszy wóz w palecie takiej firmy jak Mercedes
powinien być też najbardziej napakowany. Może się to zmieni, gdy pojawi
się SLS Black Series, a na razie klasa C robi za mięśniaka w rodzinie.
I ten właśnie mięśniak został zmodyfikowany przez
firmę Väth. Najpierw tuner przymierzył się, zresztą skutecznie, do
zwykłego C 63 AMG Coupé, a teraz wziął się do tej ostrej wersji.
Niemiecki wóz napędzany jest dobrze znanym i często
wcześniej stosowanym w Mercedesach silnikiem o kodzie M156.
To 8-cylindrowa widlasta jednostka napędowa o objętości skokowej 6,2 l.
Motor nie ma co prawda bezpośredniego wtrysku paliwa ani doładowania,
ale i tak osiąga całkiem niezłą moc – 517 KM.
Wszystkie te wściekłe konie osiągane są przy 6800 Nm. Z kolei wynoszący
620 Nm moment obrotowy dostępny jest przy 5200 obr./min.
Nie licząc SLS-a, niemiecki koncern nie ufa
na razie dwusprzęgłowym skrzyniom biegów, więc klasę C wyposażył
w 7-biegową, automatyczną skrzynię przekładniową AMG SpeedShift MCT.
Skrót MCT oznacza, że skrzynia ta ma nie mokre, jak to jest tradycyjnie
w automatach, ale suche sprzęgła. Moc przez skrzynię biegów jest
przekazywana tylko na tylne koła.
Najpewniejszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o podnoszenie parametrów silnika w takim aucie jest montaż doładowania. Väth postawił na doładowanie mechaniczne.
Tuner wykorzystał taki sam kompresor jak ten użyty w podkręconym
zwykłym C 63 AMG Coupé. Sprężarka jest chłodzona i smarowana z obiegów
jednostki napędowej. Oprócz kompresora zastosowano także międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego, a także sportowy układ wydechowy oraz nowy moduł sterujący całą tą maszynerią.
W rezultacie udało się osiągnąć imponujące 756 KM mocy
i 800 Nm szczytowego momentu obrotowego. Oba parametry gwarantują
przyspieszenie do 100 km/h w 3,60 s (czyli o 0,60 s szybciej niż
w oryginale) i prędkość maksymalną wynoszącą 350 km/h (a więc o 50 km/h większą niż w seryjnym Black Series). Tuning silnika nie jest jednak tani, bo kosztuje 38 500 euro.
Na tym zmiany się nie kończą. Zamiast seryjnych amortyzatorów i sprężyn pracują teraz komponenty KW. Amortyzatory
mają regulację charakterystyki pracy i wysokości (w zakresie 20-65 mm).
Z kolei fabryczne przednie hamulce zostały wymienione
na 405-milimetrowe wentylowane tarcze. Z tyłu pozostały dyski
360-milimetrowe.
Hamulce są osłonięte kołami z 20-calowymi felgami
i oponami 255/30 na osi przedniej, a także 295/25 na kołach tylnych.
Wśród wizualnych zmian jest jeszcze usunięta z osłony chłodnicy gwiazda,
samą zaś atrapę wykonano z włókna węglowego.
Całkowity koszt tuningu nie jest znany, ale prawdopodobnie oscyluje wokół 50 tys. euro.
Sportowy Mercedes klasy C ma teraz jeszcze więcej
pary pod kotłem, dzięki czemu żaden seryjny SLS nie ma z nim szans.
Prawdopodobnie Black Series poradziłby sobie też z 700-konnym SLS-em
opracowanym przez Brabusa. Ciekawe, co by było, gdyby doszło do
pojedynku między prezentowanym dziś bolidem a Brabusem C V12 Bullit 800
Coupé.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90o, M156
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cm3
- Doładowanie: kompresor
- Moc maksymalna: 756 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 121,78 KM/l (seryjny – 83,28 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 800 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift MCT
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 405 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
- Koła przednie: 20”
- Koła tylne: 20”
- Opony przednie: 255/30 R 20
- Opony tylne: 295/25 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1710 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,26 kg/KM (seryjny – 3,31 kg/KM)
- Długość: 4764 mm
- Szerokość: 1997 mm
- Rozstaw osi: 2765 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,60 s
- Prędkość maksymalna: 350 km/h
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz