#1 Rys historyczny Concorso d’Eleganza Villa d’Este
Pierwsza edycja konkursu odbyła się w roku 1929. Wtedy pod nazwą Coppa d’Oro Villa d’Este był on organizowany w formule podobnej do współczesnej. Celem organizatorów było osiągnięcie podobnego poziomu zainteresowania, jakim cieszyły się imprezy we Francji i w Monako. Konkurs spotkał się z odzewem właścicieli ekskluzywnych samochodów, których oceniało nie tylko jury, ale również publiczność. Ostatnia edycja konkursu odbyła się w roku 1949. Planowane na rok 1951 wydarzenie zostało zawieszone i zapomniane na prawie 50 lat.
Pomimo prób przywrócenia konkursu w połowie lat 80. powrót przypadł dopiero na rok 1995. Przez kolejne trzy lata impreza odbywała się normalnie, w roku 1998 ponownie ją odwołano. Z ratunkiem przyszła grupa BMW, która zgodziła się objąć patronat nad wydarzeniem. Dzięki temu obecnie odzyskuje ono rangę, jaką miało przed rokiem 1949. Tegoroczna edycja skupiła kolekcjonerów z całego świata, którzy zdecydowali się zaprezentować ponad 50 aut produkowanych między rokiem 1920 a 1970. Nie zabrakło również modeli koncepcyjnych i prototypów. Była wśród nich m.in. Alfa Romeo 4C.
#2 Zwycięzcy w ośmiu kategoriach głównych
Klasa A – dostojne kabriolety
Zwycięzca: 1939 Mercedes –Benz 540KWyróżnienie: 1937 Cord 812 S/C Phaeton
Klasa B – interpretacje elegancji
Zwycięzca: 1937 Delahaye 145 Chapron CoupéWyróżnienie: 1941 Chrysler Town & Country Station Wagon
Klasa C – sztuka krągłości
Zwycięzca: 1933 Alfa Romeo 6CWyróżnienie: 1939 Tatra 87 Sedan
Klasa D – małe skarby
Zwycięzca: 1957 Fiat 500 Abarth ZagatoWyróżnienie: 1954 Porsche 550/1500 RS Spyder
Klasa E – gwiazdy ery rock’n’roll
Zwycięzca: 1958 BMW 507 RoadsterWyróżnienie: 1952 Ferrari 212 Inter
Klasa F – Ferrari 250
Zwycięzca: 1956 Ferrari 250 GT Berlinetta ZagatoWyróżnienie: 1962 Ferrari 250 GT Berlinetta SWB
Klasa G – la dolce vita
Zwycięzca: 1962 Ferrari 400 SuperamericaWyróżnienie: 1975 Lamborghini LP 400 Countach
Klasa H – sportowe auta dżentelmenów
Zwycięzca: 1947 Alfa Romeo 6C 2500Wyróżnienie: 1962 TD 21 Series II
Klasa I – bohaterowie Le Mans
Zwycięzca: 1959 Aston Martin DBR1Wyróżnienie: 1968 Ford GT 40 Mk
#3 Nagrody specjalne i zwycięzca konkursu
Najlepiej zachowane auto powojenne: 1969 Porsche 917/K
Najstaranniej odrestaurowany pojazd: 1968 Ford GT 40 Mk3
Najbardziej elegancki Rolls-Royce: 1922 Rolls-Royce Silver Ghost Picadilly Roadster
Ikona motoryzacji: 1956 Mercedes-Benz 300 SL Coupé
Najlepszy projekt wnętrza: 1954 Ferrari 250 Europa Coupé Vignale
Najbardziej ekscytujący projekt: 1975 Lamborghini LP 400 Countach
Największa odległość pokonana w drodze na konkurs: 1939 Tatra 87 Sedan
Zwycięzcą całego konkursu – zarówno zdaniem jury, jak i publiczności – została Alfa Romeo 6C 1750 GS z roku 1933. Właścicielem samochodu jest Kanadyjczyk David Cohen.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz