Poznajcie kolejną hybrydę ze stajni BMW. Tym razem do grona 'zielonych' odmian dołącza Seria 5. Auto, które będzie konkurować m.in. z Lexusem GS i Audi A6 Hybrid ma proste zadanie: skusić tych, którzy chcą mieć BMW, ale pragną również dbać o dobro naszej planety.
BMW ActiveHybrid 5
mogliście poznać już w zeszłym roku. Wtedy to, w Genewie, Bawarczycy
przedstawili koncept, zapowiadający tę odmianę. Dzisiaj prezentujemy wam
wersję seryjną, która jak to w BMW bywa, nie różni się praktycznie
niczym od prototypu. Czy warto zatem poświęcić nasze paliwożerne pojazdy
i skusić się na ekologiczną limuzynę z Monachium?
Jeśli postawicie opisywaną hybrydę obok jakiegokolwiek innego BMW z Serii 5, dostrzeżecie jak mało zmian wyróżnia ten model. Tak naprawdę,
poza specjalnym lakierem nadwozia Bluewater, napisami na słupku C i klapie bagażnika oraz nowych, 17-calowych alufelgach o aerodynamicznym kształcie, nic nie wskazuje na ekologiczny napęd pojazdu. Uważne oko dojrzy także dwie, chromowane końcówki wydechu i nerki, wykonane z ocynkowanego metalu.
Rzut oka do wnętrza pozwala zorientować się, że również tutaj wiele zmian nie odnajdziemy. Najbardziej zauważalne poprawki to wzbogacenie wyposażenia o nawigację oraz 4-strefową klimatyzację. W aucie seryjnie montowany jest również system inteligentnego zarządzania energią, z aktywną analizą sytuacji na drodze. Pod tym bardzo mądrym pojęciem kryje się technologia, współpracująca m.in. z nawigacją, która na bieżąco analizuje warunki na drodze i styl jazdy kierowcy, dzięki czemu może efektywnie zarządzać całym autem i energią przez nie zużywaną.
Trzeba też wspomnieć o bagażniku, którego pojemność zmniejszyła się o 145 l i wynosi teraz 375 l. Do napędu naszego pojazdu służy 3-litrowy, doładowany motor benzynowy o mocy 306 KM i 400 Nm momentu obrotowego, współpracujący z silnikiem elektrycznym, który dysponuje następującymi parametrami: 56 KM i 210 Nm. W sumie do dyspozycji kierowcy jest 340 KM i 450 Nm. Napęd na koła przekazywany jest poprzez 8-stopniową skrzynię automatyczną.
Dzięki temu hybryda przyspiesza do "setki" w 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Niemcy obiecują spalanie na poziomie 6,4 l/100 km, a także emisję CO2 wynoszącą 149 g/km. Auto wyposażono również w system Stop/Start oraz funkcję ECO PRO, która pozwala na całkowite wyłączenie silnika spalinowego powyżej 160 km/h. Kierowca może pokonać do 4 km, korzystając wyłącznie z motoru elektrycznego, ze średnią prędkością 35 km/h. Maksymalnie przy wykorzystaniu prądu pojedziemy 60 km/h.
BMW ActiveHybrid 5 już wkrótce ma zadebiutować w salonach sprzedaży niemieckiego koncernu. Jak na razie firma nie pochwaliła się ceną swojego modelu. Również na dzień dzisiejszy hybryda w Serii 5 oferowana będzie tylko w nadwoziu sedan.
Jeśli postawicie opisywaną hybrydę obok jakiegokolwiek innego BMW z Serii 5, dostrzeżecie jak mało zmian wyróżnia ten model. Tak naprawdę,
poza specjalnym lakierem nadwozia Bluewater, napisami na słupku C i klapie bagażnika oraz nowych, 17-calowych alufelgach o aerodynamicznym kształcie, nic nie wskazuje na ekologiczny napęd pojazdu. Uważne oko dojrzy także dwie, chromowane końcówki wydechu i nerki, wykonane z ocynkowanego metalu.
Rzut oka do wnętrza pozwala zorientować się, że również tutaj wiele zmian nie odnajdziemy. Najbardziej zauważalne poprawki to wzbogacenie wyposażenia o nawigację oraz 4-strefową klimatyzację. W aucie seryjnie montowany jest również system inteligentnego zarządzania energią, z aktywną analizą sytuacji na drodze. Pod tym bardzo mądrym pojęciem kryje się technologia, współpracująca m.in. z nawigacją, która na bieżąco analizuje warunki na drodze i styl jazdy kierowcy, dzięki czemu może efektywnie zarządzać całym autem i energią przez nie zużywaną.
Trzeba też wspomnieć o bagażniku, którego pojemność zmniejszyła się o 145 l i wynosi teraz 375 l. Do napędu naszego pojazdu służy 3-litrowy, doładowany motor benzynowy o mocy 306 KM i 400 Nm momentu obrotowego, współpracujący z silnikiem elektrycznym, który dysponuje następującymi parametrami: 56 KM i 210 Nm. W sumie do dyspozycji kierowcy jest 340 KM i 450 Nm. Napęd na koła przekazywany jest poprzez 8-stopniową skrzynię automatyczną.
Dzięki temu hybryda przyspiesza do "setki" w 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Niemcy obiecują spalanie na poziomie 6,4 l/100 km, a także emisję CO2 wynoszącą 149 g/km. Auto wyposażono również w system Stop/Start oraz funkcję ECO PRO, która pozwala na całkowite wyłączenie silnika spalinowego powyżej 160 km/h. Kierowca może pokonać do 4 km, korzystając wyłącznie z motoru elektrycznego, ze średnią prędkością 35 km/h. Maksymalnie przy wykorzystaniu prądu pojedziemy 60 km/h.
BMW ActiveHybrid 5 już wkrótce ma zadebiutować w salonach sprzedaży niemieckiego koncernu. Jak na razie firma nie pochwaliła się ceną swojego modelu. Również na dzień dzisiejszy hybryda w Serii 5 oferowana będzie tylko w nadwoziu sedan.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz