Opel
nie kojarzy się raczej ze sportowymi samochodami. Owszem, pamiętamy
takie auta jak Calibra, czy zbudowaną z pomocą Lotusa Omegę, ale
generalnie niemiecka marka skupia się na budowaniu pojazdów służących do
przemieszczania się z punktu A do punktu B. I to wcale nie jak
najszybciej.
Mała Corsa w wersji OPC odstaje od tego schematu. A jeszcze bardziej odstaje specjalna wersja Nürburgring Edition.
Ta odmiana, podobnie jak zwykła Corsa OPC,
wykorzystuje silnik z turbodoładowaniem. 1,6-litrowa jednostka napędowa
w odmianie Nürburgring została podkręcona o 18 KM względem wersji OPC. Teraz mały Opel ma moc 210 KM przy 5850 obr./min, która pozwala mu rozpędzić się do 230 km/h i przyspieszyć do 100 km/h w 6,80 s.
Dbilas Dynamic Corsa OPC [320 KM, 264 km/h]
Przy tym Corsa OPC Nürburgring Edition jako seryjny wóz daje niezły komfort jazdy w zwykłych warunkach drogowych.
Mimo że auto nieco wyróżnia się wizualnie spośród normalnych Cors, nie jest to wygląd nachalny.
W Polsce Corsa OPC Nürburgring Edition jest niedostępna, natomiast w Niemczech ten wóz kosztuje 28 810 euro, co w przeliczeniu na złotówki daje 125 610 zł.
Dane techniczne
- Typ silnika: R4, turbo, 1598 cm3
- Parametry jednostki: 210 KM/5850 obr./min, 280 Nm/2250-5850 obr./min
- Masa własna: 1307 kg
- Stosunek masy do mocy: 6,22 kg/KM
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,80 s
- Prędkość maksymalna: 230 km/h
Uzębienie: Kły!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz