Ibiza to kolejny bliźniak z grupy Volkswagena.
Na szczęście każde z aut niemieckiego koncernu jest inne wizualnie.
W porównaniu z Fabią czy Polo Ibiza prezentuje się najmniej szablonowo
i najbardziej dynamicznie. Samochód w wersji podstawowej wygląda
na szybszy niż jest rzeczywiście. Proporcje dynamicznego wyglądu
i osiągów wyrównują się dopiero w wersji Cupra. Zresztą Cupra jest wizualnie jeszcze agresywniejsza niż zwykła Ibiza.
Silnik montowany pod maską Ibizy dobrze znamy
z Polo GTI i Fabii RS. To 1,4-litrowy motor z podwójnym doładowaniem
(turbosprężarka i kompresor), który rozwija moc 180 KM. Dzięki niemu mały hiszpański samochód do setki bezproblemowo rozpędza się w nieco ponad 7 sekund i osiąga 225 km/h.
W Niemczech ten dynamiczny hatchback kosztuje 22 250 euro (ok. 97 000 zł).
Dane techniczne
- Typ silnika: R4, turbo i kompresor, 1390 cm3
- Parametry jednostki: 180 KM/6200 obr./min, 250 Nm/2000-4500 obr./min
- Masa własna: 1172 kg
- Stosunek masy do mocy: 6,51 kg/KM
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,20 s
- Prędkość maksymalna: 225 km/h
Uzębienie: Zęby
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz