Najnowszy Ford Focus ST jest mieszanką różnych smaków. Przy jego projektowaniu pracowali specjaliści z Europy, USA i Azji. Wszystko po to, by model ten podobał się klientowi niezależnie od tego, w którym miejscu kuli ziemskiej akurat znajduje się. Czy globalna filozofia sprawdzi się w tym przypadku Focusa ST?
Ford
Focus ST, którego zdjęcia właśnie oglądacie, to zupełnie nowa
konstrukcja, która otwiera nowy rozdział w historii tego modelu. Po
pierwsze, jak wspominaliśmy na wstępie, auto staje się modelem
globalnym. Po drugie do gamy dołącza wersja kombi, a po trzecie pod
maską odnajdziemy zupełnie nowy silnik. Wszystko razem ma stworzyć
mieszankę, która będzie w stanie poruszyć serca nabywców modelu ST na
całym świecie. Czy udało się?
Wygląd wersji ST mogliście poznać już parę miesięcy temu. Prototyp
zapowiadający opisywany model można było ujrzeć na kilku światowych
wystawach motoryzacyjnych. Sportowy charakter pojazdu podkreślają:
pakiet ospojlerowania, nowy grill z wypełnieniem w kształcie plastra
miodu, przeprojektowane zderzaki, a także centralnie umieszczony wydech.
Do tego dochodzą 18-calowe alufelgi o specjalnym wzorze.
We wnętrzu czekają na nas fotele Recaro, nowa kierownica, aluminiowe
nakładki na pedały, a także ciemne wykończenia podsufitki i słupków. W
Europie model dostępny będzie w trzech wersjach wyposażeniowych - ST1,
ST2 oraz ST3. W podstawowej otrzymujemy w standardzie m.in. wspomniane
wcześniej, sportowe fotele, system bezkluczykowego uruchamianie auta
oraz nową, tylną kanapę ze środkowym podłokietnikiem. Nabywcy będą też
mogli zdecydować się na pakiet dynamiczny (Performance Pack), w którego skład wchodzą czarne felgi kontrastujące z czerwonymi zaciskami hamulcowymi.
Pod maską debiutuje nowa jednostka napędowa. 2,5-litrowy motor benzynowy
zostaje zastąpiony przez 2-litrową jednostkę EcoBoost. Moc wyjściowa
wynosi 250 KM, a maksymalny moment obrotowy 360 Nm. Focus ST zyskał
układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS) oraz układem
kontroli trakcji (TSC). Zmodyfikowano również ESP, a kierowca będzie
mógł wybrać jeden z trzech trybów jego pracy. Ważna informacja: ESP
można całkowicie wyłączyć.
W aucie odnajdziemy również system ETVC z funkcją kontroli
podsterowności na łuku drogi (CUSC), która w zależności od stopnia
podsterowności pojazdu rozdziela moment obrotowy, zapobiegając
uślizgowi. Zmodyfikowane amortyzatory oraz sprężyny obniżają auto o 10
mm. Tylne zawieszenie zyskało ulepszone przeguby oraz zupełnie nową
konstrukcję stabilizatora poprzecznego. Wersja kombi posiada
amortyzatory skośne, które umożliwiają zachowanie maksymalnej pojemności
przedziału bagażowego.
We Frankfurcie Ford prezentuje również wyścigową odmianę Focusa ST
oznaczoną literką R. Auto jest seryjną odmianą prezentowanego wcześniej
prototypu Focus Race Car.
Auto powstało według wytycznych obowiązujących w klasie S2000 i będzie
sprzedawane również klientom indywidualnym. Jako prawdziwy sportowiec
Focus ST-R może pochwalić się przeprojektowanym nadwoziem z pakietem
ospojlerowania, a także wnętrzem, z którego pozbyto się wszystkiego, co
zbędne, montując w zamian klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele itp.
Premiery Focusów ST i ST-R mają miejsce podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.
Drogowe odmiany trafią do salonów sprzedaży w przyszłym roku. Na razie
nie znamy ich cen. O sportową wersję trzeba pytać się indywidualnie w
centrali firmy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz