Fordy produkowane w latach 90. nigdy nie cieszyły się dobrą opinią. My jednak nie daliśmy wiary stereotypom i sami postanowiliśmy sprawdzić czy negatywne opinie związane z tą marką mają swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości. W związku z tym wzięliśmy pod lupę Escorta MKV – kompaktowy model z tamtych lat.
Historia modelu
Silniki
Benzynowe z gaźnikiem:R4 1,1 (54 KM)
R4 1,3 (60- 63 KM)
R4 1,4 (73 KM)
R4 1,6 (90 KM)
Benzynowe z wtryskiem:
R4 1,3 (60 KM)
R4 1,4 (71- 75 KM)
R4 1,6 (105- 108 KM)
R4 1,6 (90 KM)
R4 1,8 (103- 130 KM)
R4 2,0 (150 KM)
R4 2,0 (220 KM) wersja RS Cosworth
Diesle:
R4 1,8 (60 KM)
R4 1,8 TD (70- 90 KM)
Jeżeli chodzi o jednostki napędowe to z motorów benzynowych najmniej problemów sprawia 16-zaworowa jednostka 1,6 o mocy 90 KM. Należy jednak pamiętać, że osprzęt silników benzynowych w tej generacji Escorta bywa czasem zawodny. Uszkodzenie pompy paliwa, zużycie pierścieni tłokowych oraz uszczelniaczy na zaworach, wypalone gniazda zaworowe i uszczelki pod głowicą to typowe przypadłości tych jednostek napędowych.
Warto też regularnie sprawdzać olej, którego z czasem może ubywać. Spośród diesli nie polecamy żadnego z wariantów. Jednym z powodów naszej negatywnej opinii o jednostkach wysokoprężnych są awarie pompy wtryskowej i zaworu niskich obrotów (silnik krokowy zawodzi także w wersjach benzynowych). Kolejny powód, dla którego powinno się unikać diesli to ogromne przebiegi egzemplarzy z tymi motorami, nawet rzędu 300 000 km.
Dane techniczne
W V generacji Escorta mamy do czynienia z napędem na oś przednią lub z napędem na 4 koła. Do wyboru mamy albo 5-biegową skrzynię automatyczną albo skrzynię manualną dysponującą taką samą liczbą biegów. Jeżeli chodzi o zawieszenie Escorta MKV to z przodu zastosowano zawieszenie niezależne, z tyłu zaś zamontowano belkę skrętną. Auto oferowane było w czterech wersjach nadwozia jako: hatchback, sedan, cabrio i kombi.Awaryjność
Według powszechnie panującej opinii Ford Escort V generacji to konstrukcja dość awaryjna. Jak jest naprawdę? Najsłabszym punktem tego modelu jest zawieszenie, tu najczęściej dochodzi do uszkodzenia łączników stabilizatora, silentblocków przednich wahaczy, tulei wahaczy oraz ich sworzni, a także sprężyn. Remontując zawieszenie zalecamy stosowanie wyłącznie części oryginalnych, które i tak nie należą do drogich, a wytrzymują znacznie więcej niż słabo wykonane zamienniki.W autach z początku produkcji nadwozie atakuje rdza, która pojawia się między innymi na tylnych błotnikach, dolnych krawędziach drzwi oraz progach. Korozję można znaleźć także na elementach podwozia, a zwłaszcza na podłużnicach. Alternatory również nie należą do przesadnie trwałych. Przed zakupem Escorta MKV warto też sprawdzić stan przekładni kierowniczej, gdzie często dochodzi do wycieków. Układ elektryczny również nie zasługuje na pochwałę, tu najczęściej awarii ulegają zintegrowany przełącznik świateł czy układ napinaczy pasów bezpieczeństwa. Użytkownicy Escortów MKV narzekają też na niską jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza.
Samochód bardzo dobry gdyby nie to że byłem czestym gościem sklepu z cześciami(link do witryny)a w szczególności czesto byłem zmuszony do zakupu/regeneracji tylnej belki. To największe utrapienie fordów oraz Peugeotów.
OdpowiedzUsuń.
OdpowiedzUsuńWiadomo, że nic nie jest wieczne, samochody też się psują. Jednak dużo też zależy jaki samochód posiadamy. Czy kupujemy nowy czy używany. Jeśli ta druga opcja jest brana pod uwagę to dobrze najpierw zdecydować się na sprawdzenie historii pojazdu https://motocontroler.com/jak-sprawdzamy-historie-karoserie-przebieg-auta/ . Dobrze wiedzieć za co się płaci.
OdpowiedzUsuńJa zdecydowałem się na zakup samochodu od firmy i nie żałuję. Miałem jednego Forda Mondeo i sprawował się świetnie więc do fordów jestem przekonany i teraz wziąłem także Mondeo :)
OdpowiedzUsuń