Kto interesował się rajdami w latach 90., ten
z pewnością pamięta takie wozy, jak Clio Sport i Clio Maxi, które
rządziły w polskich rajdach w swojej klasie. Takimi wozami walczyli
na rajdowych odcinkach m.in. Bohdan Herink i Waldemar Doskocz.
Już w tamtych latach francuska firma wypuściła
sportową wersję tego małego samochodu – było to Clio Williams. Stało się
już małą tradycją, że każda generacja Clio ma swoją sportową wersję.
Trzecia też.
Obecnie Renault oferuje Clio w odmianie R.S. wyposażone w 2-litrowy wolnossący silnik o mocy 201 KM.
Moc maksymalna uzyskiwana jest przy aż 7100 obr./min – taka właśnie
jest charakterystyka wysilonego motoru bez doładowania. Clio R.S.
zachowuje się zupełnie inaczej niż auta z jednostkami doładowanymi
i inaczej też brzmi.
W wersji Cup Clio waży tylko 1200 kg, czyli stosunkowo niedużo. Mała masa sprzyja osiąganiu dużych przyspieszeń. Auto potrzebuje 6,90 s na rozpędzenie się do 100 km/h.
W Polsce ten zadziorny mały wóz można nabyć za 93 600 zł.
Dane techniczne
- Typ silnika: R4, 1998 cm3
- Parametry jednostki: 201 KM/7100 obr./min, 215 Nm/5400 obr./min
- Masa własna: 1204 kg
- Stosunek masy do mocy: 5,99 kg/KM
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,90 s
- Prędkość maksymalna: 225 km/h
Uzębienie: Kły!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz