piątek, 11 listopada 2011

Škoda Fabia RS


Nasz południowy sąsiad wraz z Volkswagenem włożył dużo wysiłku w doprowadzenie Škody do miejsca, w którym znajduje się obecnie. Czeska marka jest już całkiem mocnym graczem na rynku, a jej oferta powinna zaspokoić potrzeby większości zmotoryzowanych osób. Obok zwykłych modeli Škoda oferuje ich wersje ze znaczkiem RS, czyli usportowione odmiany. Wśród małych aut Czesi mają przedstawiciela w postaci Fabii RS.
Pięciodrzwiowe małe auto Škody (dostępne również w wersji kombi) napędzane jest volkswagenowskim silnikiem o objętości 1,4 l. Motor ma bezpośredni wtrysk paliwa oraz doładowanie w postaci turbosprężarki i kompresora. Taki sposób doładowania zapewnia nie tylko wysoką, wynoszącą 180 KM przy 6200 obr./min moc, ale i lepszą ogólną charakterystykę silnika.
Fabia RS jest dostępna ze skrzynią DSG, co powinno usatysfakcjonować osoby zarówno ceniące możliwie niskie spalanie, jak i dynamikę jazdy.
W Polsce Fabię RS można nabyć za cenę od 74 300 zł.

Dane techniczne

  • Typ silnika: R4, turbo i kompresor, 1390 cm3
  • Parametry jednostki: 180 KM/6200 obr./min, 250 Nm/2000-4500 obr./min
  • Masa własna: 1313 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,29 kg/KM
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,30 s
  • Prędkość maksymalna: 226 km/h
Uzębienie: Mleczaki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz