piątek, 11 listopada 2011

Mini John Cooper Works


Po wykupieniu przez BMW firma Mini zdecydowanie odżyła. Choć samochody brytyjskiej marki nie są wzorcowymi w kwestii ergonomii i przydatności do codziennego użytku, to wcale nie odbiegają od normy. Jednak klienci decydujący się na zakup któregokolwiek modelu Mini wybierają go przede wszystkim ze względu na emocje, a nie rozmiar bagażnika, jaki ma to auto. A o to przecież dziś nam chodzi.
Ac Schnitzer John Cooper Works Eagle [260 KM, 250 km/h]
Szczytem szczytów w palecie Mini jest odmiana John Cooper Works, którą można śmiało nazwać Ferrari wśród małych samochodów. Aby Mini było szybkie jak Ferrari BMW zafundowało mu zbudowany razem z koncernem PSA silnik z turbodoładowaniem o objętości skokowej 1,6 l.
W Mini JCW jednostka napędowa ma moc 210 KM przy 6000 obr./min. Ważący nieco ponad 1300 kg hatchback przyspiesza do 100 km/h w 6,90 s i osiąga 235 km/h.
Osoby, które myślą o Mini, ale mającym więcej przydatnych cech w zwykłym użytkowaniu, powinny pomyśleć o wersji Clubman z tym samym silnikiem. Ci zaś, którzy chcą się wyróżniać jeszcze bardziej mogą nabyć jeszcze szybszą odmianę coupé.
Niestety za wyróżnianie się z tłumu trzeba słono płacić – auto kosztuje w Polsce 122 800 zł.

Dane techniczne

  • Typ silnika: R4, turbo, 1598 cm3
  • Parametry jednostki: 211 KM/6000 obr./min, 280 Nm/2000-5100 obr./min
  • Masa własna: 1305 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,19 kg/KM
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,90 s
  • Prędkość maksymalna: 235 km/h
Uzębienie: Kły!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz