Renault
jest jedyną z francuskich firm, która ma jakikolwiek związek z Formułą
1. Tej firmie zatem wypada kreować wizerunek producenta wytwarzającego
samochody zarówno do codziennego użytku, jak i aut o sportowym DNA.
Najmniejszym przedstawicielem działu Renault Sport jest malutkie Twingo.
Wersja R.S. wygląda dynamicznie i interesująco. Do tego Twingo R.S.
możemy nabyć w odmianie Gordini, czyli w tradycyjnym niebieskim kolorze
i z dodatkami podkreślającymi indywidualizm samochodu.
Ale za niepowtarzalność trzeba płacić. Już zwykłe Twingo R.S. kosztuje aż 14 990 euro (w Niemczech, w Polsce jest niedostępne), a odmiana Gordini to wydatek kolejnych 2000 euro.
W zamian nabywca dostanie 1,6-litrowy wolnossący silnik o mocy 133 KM.
Renault nie podąża drogą większości firm wstawiających pod maskę swoich
małych sportowców silniki doładowane. Te 133 KM zapewniają
przyspieszenie w 8,70 s do 100 km/h i rozpędzenie Twingo do 201 km/h.
Dane techniczne
- Typ silnika: R4, 1598 cm3
- Parametry jednostki: 133 KM/6750 obr./min, 160 Nm/4400 obr./min
- Masa własna: 1049 kg
- Stosunek masy do mocy: 7,89 kg/KM
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,70 s
- Prędkość maksymalna: 201 km/h
Uzębienie: Mleczaki
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz