środa, 23 maja 2012

BMW najcenniejszą marką według badań Millward Brown

Światło dzienne ujrzały wyniki badań dotyczące najcenniejszych marek. Przeprowadziła je firma Millward Brown – uznany ekspert w badaniach nad skutecznością reklam, komunikacją marketingową, mediami i wartością marek. W motoryzacji korona przypadła BMW.

Raport BrandZ Top 100 obejmuje najróżniejsze branże z całego świata. Na pierwszym miejscu znalazł się Apple o szacowanej wartości 182 951 mld dol. W pierwszej dziesiątce, która zamyka się wartością 47 041 mld dol., uplasowała się firma telekomunikacyjna China Mobile, zabrakło producentów samochodów. Pierwsze z branży jest BMW osadzone w ogólnym rankingu na 23. miejscu z wynikiem 24 623 mld dol. (+10 %).
Na pozycji 28. znalazła się Toyota (21 779 mld dol., -10%), a na 46. Mercedes-Benz (16 111 mld dol., +5%). 65. lokata przypadła Hondzie (12 647 mld dol., -11%), 81. Nissanowi (9 853 mld dol., -2%), a 96. Volkswagenowi (8 519 mld dol., +15%).
Wzrost względem roku poprzedniego wykazały marki europejskie (BMW, Mercedes-Benz, VW), a japońskie (Toyota, Honda, Nissan) zanotowały spadek. Najprawdopodobniej jest to związane z problemami gospodarczymi, jakie z powodu tsunami miał ten kraj w ostatnim roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz