niedziela, 27 maja 2012

BMW Serii 7 (2013) – subtelne zmiany [wideo]

BMW Serii 7 Facelifting
Od kilku miesięcy w sieci pojawiały się zdjęcia szpiegowskie prezentujące zakamuflowane BMW Serii 7. Producent z Monachium przygotował facelifting dla swojej flagowej limuzyny. Czym auto różni się od starszej wersji?

Na pierwszy rzut oka zmiany są niemal niezauważalne. Nie jest to najprawdopodobniej ostatni facelifting tego samochodu. BMW Serii 7 generacji F01/F02 zadebiutowało na rynku w 2008 roku, a więc przed oficjalną premierą całkowicie nowego modelu BMW powinno przygotować jeszcze jedno odświeżenie stylistyczne.
Jak więc na „średni” facelifting przystało, zmiany są bardzo dyskretne. Miłośnicy „bawarek” rozpoznają na pewno nowe nozdrza z dziewięcioma, a nie dwunastoma żebrami. Poza tym z przodu dostrzec można także nowy zderzak oraz reflektory wykonane z diod LED. Jest to bardziej dostojna wersja „ringów”, które nabrały bardziej kwadratowego kształtu.
Ze stylistycznych zmian nadwozia wymienić można jeszcze boczne lusterka oraz delikatnie przestylizowane tylne światła z nowym zderzakiem. Nieco więcej nowości we wnętrzu. Tablica zegarów jest teraz jednym wielkim wyświetlaczem, a kierowca będzie mógł wybierać spośród kilku różnych wersji animacji. Tę samą nowinkę BMW wprowadziło do Serii 5 oraz Serii 5 GT na nowy rok modelowy.
Nad centralnym wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala, w dodatkowym pakiecie rozrywki znajduje się głośnik będący częścią 1200-watowego systemu audio firmy Bang & Olufsen. Cały zestaw liczy aż 16 głośników. Sam wyświetlacz także został poprawiony, teraz wyświetla on grafikę w jeszcze lepszej rozdzielczości. BMW zamontowało do Serii 7 całkowicie nowe fotele, które oczywiście obszyte są skórą.
BMW Serii 7 Facelifting
Najciekawsze zmiany zaszły jednak pod maską. Tutaj, zgodnie z oczekiwaniami, pojawił się najmocniejszy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny na świecie, czyli motor 3,0 wspomagany trzema turbosprężarkami. Jednostka o mocy 381 KM i 740 Nm momentu obrotowego będzie napędzała wersję 750d xDrive, która ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 4,9 s i spalać średnio 6,4 l oleju napędowego na 100 km. Idealny silnik Diesla do flagowej limuzyny.
Odświeżono też wersję BMW ActiveHybrid 7, która teraz napędzana będzie jednostką TwinPower Turbo 3,0 o mocy 320 KM zamiast jednostki V8 o pojemności 4,4 l. Silnik będzie wspomagany przez 55-konny motor elektryczny oraz ekologiczne rozwiązania zmniejszające spalanie, czyli Start/Stop i układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Łączna moc hybrydy to 354 KM i 500 Nm momentu obrotowego, co pozwoli na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 s, średnie spalanie na poziomie 6,8 l oraz emisję 158 g CO2 na każdy przejechany kilometr.
BMW Serii 7 Facelifting
Podobnie więc jak w przypadku nowego Audi A6 Hybrid wygląda na to, że minie jeszcze trochę czasu, zanim hybrydy będą mogły powalczyć z silnikami wysokoprężnymi. Ciekawostką w Serii 7 ActiveHybrid jest to, że auto może podróżować wyłącznie za pomocą jednostki elektrycznej. Będzie to jednak dystans nie większy niż 4 kilometry i nie będzie można jechać szybciej niż 60 km/h. Obecnie za wersję ActiveHybrid 7 z 4,4-litrową V-ósemką trzeba zapłacić 487 200 zł, czyli o ponad 100 000 zł więcej niż za 306-konną 740d, która spala średnio o 2,5 l paliwa mniej niż hybryda.
Nowe BMW Serii 7 wygląda odrobinę bardziej atrakcyjnie od poprzednika. Najciekawsze zmiany zaszły jednak pod maską oraz we wnętrzu. Nie jestem jednak przekonany, czy wybór animacji tablicy zegarów to na pewno rozwiązanie godne flagowej limuzyny. Co innego prawie 400-konny turbodiesel. Ciekawe, jak będzie z ceną.




BMW Serii 7 Facelifting 3BMW Serii 7 Facelifting 4BMW Serii 7 FaceliftingBMW Serii 7 Facelifting 6
BMW Serii 7 Facelifting 7BMW Serii 7 Facelifting 8BMW Serii 7 Facelifting 9BMW Serii 7 Facelifting 10
BMW Serii 7 Facelifting 11BMW Serii 7 Facelifting 12BMW Serii 7 Facelifting 13BMW Serii 7 Facelifting 14
BMW Serii 7 Facelifting 15BMW Serii 7 Facelifting 16BMW Serii 7 Facelifting 17BMW Serii 7 Facelifting 18
BMW Serii 7 Facelifting 19BMW Serii 7 Facelifting 20BMW Serii 7 Facelifting 21BMW Serii 7 Facelifting 22
BMW Serii 7 Facelifting 23BMW Serii 7 Facelifting 24BMW Serii 7 Facelifting 25BMW Serii 7 Facelifting 26
BMW Serii 7 Facelifting 27BMW Serii 7 Facelifting 28BMW Serii 7 Facelifting 29BMW Serii 7 Facelifting 30
BMW Serii 7 Facelifting 31BMW Serii 7 Facelifting 32BMW Serii 7 Facelifting 33BMW Serii 7 Facelifting 34
BMW Serii 7 Facelifting 35BMW Serii 7 Facelifting 36BMW Serii 7 Facelifting 37BMW Serii 7 Facelifting 38
BMW Serii 7 Facelifting 39BMW Serii 7 Facelifting 40BMW Serii 7 Facelifting 41BMW Serii 7 Facelifting
BMW Serii 7 Facelifting 43BMW Serii 7 Facelifting 44BMW Serii 7 Facelifting 45BMW Serii 7 Facelifting 46
BMW Serii 7 Facelifting 47BMW Serii 7 Facelifting 48BMW Serii 7 Facelifting 49BMW Serii 7 Facelifting 50
BMW Serii 7 Facelifting 51BMW Serii 7 Facelifting 52BMW Serii 7 Facelifting 53BMW Serii 7 Facelifting 54
BMW Serii 7 Facelifting 55BMW Serii 7 Facelifting 56BMW Serii 7 Facelifting 57BMW Serii 7 Facelifting 58
BMW Serii 7 Facelifting 59BMW Serii 7 Facelifting 60BMW Serii 7 Facelifting 61BMW Serii 7 Facelifting 62
BMW Serii 7 Facelifting 63BMW Serii 7 Facelifting 64BMW Serii 7 Facelifting 65BMW Serii 7 Facelifting 66
BMW Serii 7 Facelifting 67BMW Serii 7 Facelifting 69BMW Serii 7 Facelifting 70BMW Serii 7 Facelifting
BMW Serii 7 Facelifting 71BMW Serii 7 Facelifting 72BMW Serii 7 Facelifting

1 komentarz:

  1. Kiedy nagle zepsuje się Twój samochód na trasie, nie musisz się martwić. Istnieją profesjonalne usługi pomocy drogowej, które mogą przyjść z odsieczą. Na stronie https://kuta-autoserwis.pl/ znajdziesz ekspertów, którzy są gotowi udzielić Ci niezbędnej pomocy w razie awarii, wypadku czy potrzeby holowania. Kliknij w link i miej pewność, że w razie potrzeby możesz liczyć na fachową i szybką pomoc.

    OdpowiedzUsuń