wtorek, 22 maja 2012

Prawda czy fałsz? – GSC CLS 63 AMG Stealth (2012)

Wśród podkręconych Mercedesów CLS prym wiedzie 800-konny wóz przygotowany przez Brabusa. Do niedawna można było nabyć jeszcze 650-konnego Carlssona, ale ostatnio grupa super-CLS-ów powiększyła się o Mansory, MKB i Vätha. Dziś będzie kilka zdań o najmłodszym w tej rodzinie wozie – aucie firmy GSC.
GSC to skrót od German Special Customs. Tuner twierdzi, że dokonał interesujących zmian w tym Mercedesie. Wśród nich są też ulepszenia wizualne, które na pewno nie każdemu przypadną do gustu. Auto wygląda bardziej wyzywająco niż wyposażony w dużej części w kompozytowe nadwozie samochód Mansory, ale po bliższym przyjrzeniu się mu okazuje się, że tuning optyczny jest trochę na niby.
Przedni zderzak zmodyfikowano, powiększając oryginalne otwory wentylacyjne oraz dodając ich imitacje na bokach. Prawdopodobnie centralny wylot powietrza na pokrywie jednostki napędowej, podobnie jak otwory na brzegach maski oraz na przednich błotnikach, to także imitacja. Wyloty w bocznej listwie i tylnym zderzaku są też niestety tylko udawane.
Fabryczne felgi wymieniono na bardzo ładne 20-calowe odpowiedniki. Continental dostarczył opony 255/30 na koła przednie i 295/25 na oś tylną. W głębi, za kołami, kryje się sportowe regulowane zawieszenie firmy KW. Jest to jedyna zmiana mechaniczna niedotycząca silnika.
Zainstalowany w CLS 63 AMG motor ma teraz o około 200 KM więcej niż w fabrycznym aucie. W seryjnym Mercedesie widlasty 8-cylindrowiec o objętości skokowej 5,5 l wspomagany dwiema turbosprężarkami rozwija moc 525 KM przy 5250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 700 Nm od 1700 do 5000 obr./min.
Aby osiągnąć jeszcze więcej koni mechanicznych, mechanicy GSC byli zmuszeni wymienić turbosprężarki na większe i jednocześnie wydajniejsze, seryjne intercoolery zastąpić nowymi międzystopniowymi chłodnicami powietrza oraz wstawić sportowy układ wydechowy wyposażony w tłumiki o zmniejszonych oporach powietrza.
Dzięki tym operacjom firma uzyskała zamierzony efekt, czyli 750 KM mocy maksymalnej i aż 1150 Nm momentu obrotowego. Oczywiście w układzie napędowym nic się nie zmieniło i nadal za przeniesienie mocy odpowiada 7-biegowa, automatyczna skrzynia biegów SpeedShift, a Mercedes napędzany jest na tylne koła.
Tuner podaje, że od 0 do 100 km/h przygotowany przez niego CLS przyspiesza w 3,70 s, a jego prędkość maksymalna jest bliska 350 km/h.
Mam tylko nadzieję, że to co GSC pisze o modyfikacjach jednostki napędowej i zawieszenia, jest bardziej prawdziwe od otworów w nadwoziu.

Dane techniczne

Silnik i napęd:
  • Typ: V8, 90o, M157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cm3
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 750 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 137,34 KM/l (seryjny – 96,14 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1150 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift MCT
  • Typ napęd: na tylne koła
Hamulce i koła:
  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 402 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 20”
  • Koła tylne: 10,0 x 20”
  • Opony przednie: 255/30 R 20 Continental
  • Opony tylne: 295/25 R 20 Continental
Masy i wymiary:
  • Masa własna: 1874 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,50 kg/KM (seryjny – 3,57 kg/KM)
  • Długość: 4996 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mm
Osiągi:
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,70 s
  • Prędkość maksymalna: ok. 350 km/h
GSC CLS 63 AMG Stealth fot.1GSC CLS 63 AMG Stealth fot.2GSC CLS 63 AMG Stealth fot.3GSC CLS 63 AMG Stealth fot.4
GSC CLS 63 AMG Stealth fot.5GSC CLS 63 AMG Stealth fot.6GSC CLS 63 AMG Stealth fot.7GSC CLS 63 AMG Stealth fot.1
GSC CLS 63 AMG Stealth fot.2GSC CLS 63 AMG Stealth fot.3GSC CLS 63 AMG Stealth fot.4GSC CLS 63 AMG Stealth fot.5
GSC CLS 63 AMG Stealth fot.6GSC CLS 63 AMG Stealth fot.7


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz