wtorek, 22 maja 2012

Porsche podało parametry prototypów modelu 918 Spyder [aktualizacja]

Porsche 918 Spyder prototyp
Porsche 918 Spyder prototyp
Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami, o których mogliście u nas przeczytać przy okazji relacji z pierwszej jazdy 918 Spyder, Porsche zbudowało kolejne prototypy. Maszyny pomalowano na styl wyścigowego modelu 917. Niemiecki producent podał osiągi prototypowych samochodów.
Sportowe hybrydy Porsche napędzane są przez 570-konne motory V8 o pojemności 4,6 l oraz dodatkowe silniki elektryczne. Z przodu jest to jednostka 109-konna, a tylna oś dostaje dodatkowy elektryczny zastrzyk mocy w postaci 122 KM. W sumie maksymalna osiągana w prototypach 918 Spyder moc wynosi 770 KM.
Według Porsche te samochody testowe rozwijają 100 km/h w mniej niż 3 s. Średnie spalanie wynosi 3 l benzyny na 100 km, a emisja CO2 utrzymuje się na poziomie 70 g/km. Prototypy są w stanie przejechać 25 km wyłącznie na napędzie elektrycznym. Zawdzięczają to 6,8-kilowatogodzinowym akumulatorom litowo-jonowym. Maksymalnie mogą osiągnąć w tym trybie 150 km/h. Z pomocą jednostki benzynowej rozpędzają się do 325 km/h.
Porsche 918 Spyder prototyp
Porsche 918 Spyder prototyp
Porsche 918 Spyder wejdzie do produkcji we wrześniu 2013 roku. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone do klientów jeszcze przed 2014. Niewiadomą pozostają osiągi wersji produkcyjnej. Oczywiste jest, że będą przynajmniej tak dobre jak w prototypach. Jednak po cichu wszyscy liczą na to, że okażą się lepsze.
Porsche również powinno tego dopilnować, ponieważ wkrótce szykuje się prawdziwe starcie tytanów. Jeszcze przed końcem tego roku zostanie zaprezentowane nowe wcielenie Ferrari Enzo. Trwają również przygotowania następcy jednego z najdoskonalszych samochodów sportowych ostatnich kilku dekad – McLarena F1.
[aktualizacja 20 maja]
Do sieci trafiły kolejne zdjęcia prototypu Porsche 918 Spyder. Tym razem są to fotografie szpiegowskie. Dzięki nim po raz pierwszy możemy przyjrzeć się prototypowej superhybdydzie ze zdjętym dachem. 918 Spyder jest bowiem wyposażone w zdejmowane panele. Jest to więc nadwozie typu targa. Po demontażu dach można schować do mieszczącego się z przodu bagażnika.
Oprócz nowych zdjęć pojawiła się pewna ważna informacja. Porsche stwierdziło, że 918 Spyder będzie w stanie pokonać Nürburgring w mniej niż 7 minut i 22 sekundy. To bardzo dobry rezultat, jednak wciąż pozostaje wiele samochodów szybszych niż sportowa hybryda z Niemiec. Czy Porsche będzie próbowało poprawić ten czas i zdecyduje się w przyszłości na bardziej hardcorową odmianę swojej flagowej maszyny?
Odwiedź forum Autokult.pl i wygraj nagrody:


Porsche 918 Spyder prototypPorsche 918 Spyder prototypPorsche 918 Spyder prototypPorsche 918 Spyder prototyp
Porsche 918 Spyder prototyp2014-Porsche-918-Spyder-1[3]2014-Porsche-918-Spyder-2[3]2014-Porsche-918-Spyder-3[3]
2014-Porsche-918-Spyder-4[3]2014-Porsche-918-Spyder-5[3]2014-Porsche-918-Spyder-6[3]2014-Porsche-918-Spyder-7[3]
2014-Porsche-918-Spyder-8[3]2014-Porsche-918-Spyder-9[3]2014-Porsche-918-Spyder-10[3]2014-Porsche-918-Spyder-11[3]
2014-Porsche-918-Spyder-12[3]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz