Sportowe hybrydy Porsche napędzane są przez 570-konne motory V8 o pojemności 4,6 l oraz dodatkowe silniki elektryczne. Z przodu jest to jednostka 109-konna, a tylna oś
dostaje dodatkowy elektryczny zastrzyk mocy w postaci 122 KM. W sumie
maksymalna osiągana w prototypach 918 Spyder moc wynosi 770 KM.
Porsche 918 Spyder wejdzie do produkcji we wrześniu 2013 roku. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone do klientów jeszcze przed 2014. Niewiadomą pozostają osiągi wersji produkcyjnej. Oczywiste jest, że będą przynajmniej tak dobre jak w prototypach. Jednak po cichu wszyscy liczą na to, że okażą się lepsze.
Porsche również powinno tego dopilnować, ponieważ wkrótce szykuje się prawdziwe starcie tytanów. Jeszcze przed końcem tego roku zostanie zaprezentowane nowe wcielenie Ferrari Enzo. Trwają również przygotowania następcy jednego z najdoskonalszych samochodów sportowych ostatnich kilku dekad – McLarena F1.
[aktualizacja 20 maja]
Do sieci trafiły kolejne zdjęcia prototypu Porsche 918 Spyder. Tym razem są to fotografie szpiegowskie. Dzięki nim po raz pierwszy możemy przyjrzeć się prototypowej superhybdydzie ze zdjętym dachem. 918 Spyder jest bowiem wyposażone w zdejmowane panele. Jest to więc nadwozie typu targa. Po demontażu dach można schować do mieszczącego się z przodu bagażnika.
Oprócz nowych zdjęć pojawiła się pewna ważna informacja. Porsche stwierdziło, że 918 Spyder będzie w stanie pokonać Nürburgring w mniej niż 7 minut i 22 sekundy. To bardzo dobry rezultat, jednak wciąż pozostaje wiele samochodów szybszych niż sportowa hybryda z Niemiec. Czy Porsche będzie próbowało poprawić ten czas i zdecyduje się w przyszłości na bardziej hardcorową odmianę swojej flagowej maszyny?
Odwiedź forum Autokult.pl i wygraj nagrody:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz