Euro NCAP wzięło na warsztat nową małą limuzynę BMW, czyli serię 3 generacji F30, Peugeota 208, który na razie ma naprawdę niezłe recenzje, Mazdę CX-5, czyli mniejszego crossovera japońskiego producenta, oraz nowego Hyundaia i30, brata bliźniaka Kii Cee’d.
Najlepszym wynikiem w tej kategorii może pochwalić się BMW, które uzyskało wynik 78% z zakresu bezpieczeństwa pieszych. Nieco gorzej poszło Hyundaiowi (67%0, później była Mazda CX-5 (64%), a najsłabiej ze sprawdzanych aut wypadł Peugeot 208 z wynikiem 61%.
Mazda CX-5 została wyróżniona za uzyskanie maksymalnej liczby punktów za ochronę pasażerów podczas uderzenia bocznego, podczas gdy Hyundai najlepiej z przebadanych aut dba o bezpieczeństwo najmłodszych. W ciągu ostatnich kilkunastu lat samochody stały się o wiele bardziej bezpieczne. Ciekawe jednak, jak wypadłyby w przypadku zupełnie innego testu, omijającego standardy Euro NCAP czy amerykańskiego NHTSA.
Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń