Zielone Berety to specjalna jednostka amerykańskich
wojsk lądowych, której żołnierze są niebezpieczni dla każdego
przeciwnika. Czy równie groźne dla swoich rywali jest Gallardo
Superleggera przerobione przez Wheelsandmore?
Już fabryczne Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera, w opinii rywalizujących z włoską stajnią firm, należy do trudnych przeciwników. Auto przecież potrafi utrzeć nosa bolidom Ferrari i Porsche.
A może to zrobić dzięki 10-cylindrowej 5,2-litrowej
jednostce napędowej, której rzędy cylindrów rozstawiono pod kątem 90
stopni. Wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa motor obchodzi się bez
turbodoładowania, a i tak generuje imponujące 570 KM mocy maksymalnej przy 8000 obr./min i moment obrotowy 540 Nm przy 6500 obr./min.
Z tak wysilonego agregatu trudno wycisnąć więcej
koni mechanicznych bez stosowania doładowania, ale firmie Wheelsandmore
udało się podnieść nieco moc jednostki napędowej. A było to możliwe po
zmianie układu wydechowego na bardziej sportowy, instalacji nowych
filtrów powietrza i przeprogramowaniu centralnej jednostki napędowej.
Po modyfikacjach centralnie umieszczony kocioł zyskał 50 KM mocy i tyle samo niutonometrów momentu obrotowego. Połowa z 50 KM jest zasługą układu wydechowego.
Trudno mówić o prędkości maksymalnej podkręconego Lamborghini, ale
Wheelsandmore zaznacza, że 595-konna wersja tego bolidu rozpędza się do
aż 337 km/h. Dlatego można sądzić, że dodatkowe 25 KM powinno podnieść
prędkość do około 340 km/h.
Oprócz silnika specjaliści z Wheelsandmore zajęli się zawieszeniem i kołami.
W podwoziu samochodu założono komponenty umożliwiające hydrauliczne
uniesienie wozu o 40 mm. Zmieniono także sprężyny śrubowe
i amortyzatory. Te ostatnie części mają regulację nie tylko wysokości,
ale także charakterystyki pracy.
Normalne Gallardo Superleggera ma koła z 19-calowymi felgami. Tuner zafundował temu autu obręcze 20-calowe. Są to oczywiście felgi 6Sporz2, które swoją drogą świetnie pasują do tego włocha. Opony Continental mają szerokość 245/30 z przodu i 295/25 z tyłu.
Zakupienie wszystkich wymienionych modyfikacji
kosztuje niemało, bo ponad 27 tysięcy euro, ale przy cenie samochodu
to i tak niewielki wydatek.
Wydaje się, że opracowany przez Wheelsandmore Zielony Beret jest dla konkurentów jeszcze groźniejszy, niż był do tej pory.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V10, 90o
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5204 cm3
- Moc maksymalna: 620 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 119,14 KM/l (seryjny – 109,53 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 590 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 356 mm
- Koła przednie: 9,0 x 20” 6Sporz2
- Koła tylne: 11,0 x 20” 6Sporz2
- Opony przednie: 245/30 R 20 Continental
- Opony tylne: 295/25 R 20 Continental
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1430 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,31 kg/KM (seryjny – 2,51 kg/KM)
- Długość: 4386 mm
- Szerokość: 1900 mm
- Rozstaw osi: 2560 mm
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz