czwartek, 24 maja 2012

Debiut nowego 301 i zmiana polityki nazw modeli – ofensywa Peugeota

Peugeot 301
Peugeot 301
W dniu dzisiejszym Peugeot niespodziewanie zaprezentował nowy model. Peugeot 301, bo tak nazywać się będzie nowy kompaktowy sedan, jest nowym rozdziałem w polityce Peugeota pod względem stylistyki i konkurencji cenowej.
Auto ma być fundamentem potężnej ekspansji francuskiego producenta. Produkowane w Hiszpanii, ma rywalizować z takimi samochodami jak Skoda Rapid czy nowy Seat Toledo. Swoim zasięgiem obejmie Europę Rosję, Turcję, kraje Bliskiego Wschodu, Zatokę Perską i Afrykę. Sprzedaż ma odbywać się nawet w Ameryce Łacińskiej. Według przedstawicieli Peugeota 301 zostanie skierowany do mniej zamożnych klientów.
301 jest eleganckim i uniwersalnym sedanem. Długość samochodu wynosi ponad 4 metry i wraz z rozstawem osi mierzącym ponad 2,5 metra, zapowiadają dość przestronne wnętrze, zapewniające w miarę komfortową podróż czterem dorosłym osobom. Bagażnik oferuje 506 l pojemności przez co z pewnością zdoła pomieścić wszystkie bagaże wakacyjnego wyjazdu.
Dostosowanie do mniej zamożnych klientów, nie oznacza słabego wyposażenia Peugeota 301. Na liście standardowego znajdą się takie pozycje jak: ABS, ESP, 4 poduszki powietrzne, a dodatkowo dokupimy m.in. automatyczną klimatyzację, Radio CD/MP3/USB, zestaw głośnomówiący Bluetooth i czujniki parkowania.
Wybierając Peugeota 301 klient będzie miał do wyboru trzy jednostki napędowe: dwie benzynowe i jedną wysokoprężną. Podstawowym silnikiem jest nowy 3-cylindrowy motor 1,2 VTI o mocy 75 KM. Komu mało mocy, może wybrać 4-cylindrową jednostkę 1,6 VTI generującą moc 115 KM. Równocześnie ze słabszym benzyniakiem w ofercie znajdzie się półautomatyczna skrzynia biegów (lub manualna), a z mocniejszym, w opcji, pełny automat. Diesel to znany wszystkim 1,6 HDI i mocy 92 KM.
Nowy Peugeot 301 ma zadebiutować podczas wrześniowego Salonu Samochodowego w Paryżu (29 września – 14 października), a w salonach auto ma pojawić się w listopadzie. Początkowo samochód będzie sprzedawany w Turcji, a niedługo później pojawi się również w Polsce.
Równocześnie z prezentacją Peugeota 301, francuski koncern poinformował o zmianie polityki w nazewnictwie swoich modeli. Większość aut oferowanych było oznaczonych 3-cyfrowym nazewnictwem: 208, 308, 508 itd. Kiedy Peugeot decydował się na zmianę dotychczas oferowanego auta numer ewoluował o 1 cyfrę: 206, 207, 208. Teraz postanowiono o zaprzestaniu ewolucji i wprowadzeniu jednolitych nazw. Następca 208, będzie nadal się nazywał 208, a nie 209.
Peugeot 301Peugeot 301Peugeot 301Peugeot 301
Peugeot 301Peugeot 301

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz