Chodzi więc o niemałe pieniądze, a chcąc bronić się przed atakami koncernu Volkswagena, General Motors, który jest trzecim największym dostawcą reklam w Stanach Zjednoczonych, musi zwiększyć swoją wydajność.
Koncern postanowił więc maksymalnie obciąć koszty, rezygnując z udziału w Super Bowl. Co więcej, wcześniej GM ogłosił także, że zamierza zakończyć agresywną politykę reklamową za pośrednictwem Facebooka. Według Wall Street Journal, rocznie General Motors wydaje około 40 mln dolarów na promocję wyłącznie za pośrednictwem tego portalu społecznościowego. 10 mln dolarów wydawanych jest na płatne reklamy, a pozostałe fundusze na tworzenie i utrzymanie darmowych fanpage’ów.
Rzecznicy GM tłumaczą oczywiście, że koncern nie ma kłopotów finansowych, tylko postanowił inaczej lokować swoje fundusze. Ciekawe, czy rezygnacja z prawdziwego święta reklamy, jakim jest Super Bowl, wyjdzie na dobre kolosowi z Detroit.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz