niedziela, 27 maja 2012

Z innej bajki – Pachura Moto Center Prowler (2012)

Do tej pory na łamach Autokultu pojawiły się dwa samochody przerobione przez firmę Pachura Moto Center. Oba pojazdy to produkty Audi. Tym razem będzie o wozie z zupełnie innej bajki. Chodzi o Plymoutha Prowlera.
Modyfikacje produktów Audi, jakkolwiek zaawansowane by nie były, to w branży tuningowej raczej sprawa dość pospolita. Co innego jednak przerobić auto, którego produkcja wynosiła 11 702 sztuki, a które już w wersji seryjnej wygląda mocno nietypowo. Zlecenie na taki wóz, konkretnie na Plymoutha Prowlera, dostała polska firma tuningowa Pachura Moto Center.
Wytwarzany w latach 1997-2002 Prowler charakteryzuje się przede wszystkim nietypową karoserią w stylu retro oraz odsłoniętymi kołami i elementami zawieszenia z przodu. Mniej niecodziennie, wyglądający jak hot rod, Plymouth prezentuje się od strony technicznej.
Do 1999 roku pojazd oferowany był z 3,5-litrową V-szóstką Chryslera o mocy 217 KM, którą właśnie w 1999 roku wzmocniono do 257 KM. Ta ostatnia odmiana właśnie trafiła do warsztatu w Środzie Wielkopolskiej.
Na życzenie klienta Prowler został przemalowany z barwy czerwonej na… czerwieńszą. Nowy lakier ma nazwę Rosso Otto Tschi. Aby podkreślić wygląd chromowanych felg obręcze od środka zostały pomalowany na czarny kolor.
Co ciekawe, ten wóz z przodu nie ma charakterystycznych czarnych odstających zderzaków, w których montowane były kierunkowskazy. Ponieważ polski tuner nie przyznaje się do ich zdjęcia, można domyślać się, że zostały zdemontowane wcześniej.
W kabinie pasażerskiej pojawiła się duża ilość skóry i Alcantary. Oba materiały można znaleźć m.in. na boczkach drzwi, siedzeniach oraz desce rozdzielczej. Czerwone szwy na fotelach nawiązują do koloru karoserii.
Na tym jednak ulepszenia się nie skończyły, bo właściciel auta zażądał montażu dobrego sprzętu audio. Firma oczywiście spełniła życzenie i zainstalowała konsolę Alpine, dwukanałowy wzmacniacz West Coast Customs oraz zestaw głośników Focal.
Jedyne czego zabrakło, to modyfikacje jednostki napędowej, ale z drugiej strony silnik jest wystarczająco mocny do sprawnego poruszania się tym samochodem na polskich drogach.

Dane techniczne

Silnik i napęd:
  • Typ: V6, 60o, Chrysler
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3518 cm3
  • Moc maksymalna: 257 KM przy 6400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 73,05 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 346 Nm przy 3950 obr./min
  • Skrzynia biegów: 4-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 282 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 7,5 x 17”
  • Koła tylne: 10,0 x 20”
  • Opony przednie: 225/45 R 17
  • Opony tylne: 295/40 R 20
Masy i wymiary:
  • Masa własna: 1287 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,01 kg/KM
  • Długość: 4199 mm
  • Szerokość: 1943 mm
  • Wysokość: 1293 mm
  • Rozstaw osi: 2878 mm
Osiągi:
  • Przyspieszenie 0-96 km/h: 5,90 s

Pachura Prowler fot.1Pachura Prowler fot.2Pachura Prowler fot.3Pachura Prowler fot.4
Pachura Prowler fot.5Pachura Prowler fot.7Pachura Prowler fot.9Pachura Prowler fot.10
Pachura Prowler fot.8Pachura Prowler fot.11Pachura Prowler fot.12Pachura Prowler fot.13
Pachura Prowler fot.14Pachura Prowler fot.1Pachura Prowler fot.2Pachura Prowler fot.3
Pachura Prowler fot.4Pachura Prowler fot.5Pachura Prowler fot.6Pachura Prowler fot.7
Pachura Prowler fot.8Pachura Prowler fot.9Pachura Prowler fot.10Pachura Prowler fot.11
Pachura Prowler fot.12Pachura Prowler fot.13Pachura Prowler fot.14

8 komentarzy:

  1. W sumie ja raczej takiego auta nie będę mieć lecz dla mnie najważniejszym jest to aby mój samochód zawsze był sprawny. W razie jakiejkolwiek awarii na pewno dobrze jest zadzwonić po pomoc drogową https://jarex24.pl/ i ja również bardzo chętnie tak robię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przednie koła wyglądają mega świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowicie wartościowy wpis. Super

    OdpowiedzUsuń