Do tej pory na łamach Autokultu pojawiły się dwa
samochody przerobione przez firmę Pachura Moto Center. Oba pojazdy
to produkty Audi. Tym razem będzie o wozie z zupełnie innej bajki.
Chodzi o Plymoutha Prowlera.
Modyfikacje produktów Audi, jakkolwiek zaawansowane
by nie były, to w branży tuningowej raczej sprawa dość pospolita. Co
innego jednak przerobić auto, którego produkcja wynosiła 11 702 sztuki,
a które już w wersji seryjnej wygląda mocno nietypowo. Zlecenie na taki
wóz, konkretnie na Plymoutha Prowlera, dostała polska firma tuningowa Pachura Moto Center.
Wytwarzany w latach 1997-2002 Prowler
charakteryzuje się przede wszystkim nietypową karoserią w stylu retro
oraz odsłoniętymi kołami i elementami zawieszenia z przodu. Mniej
niecodziennie, wyglądający jak hot rod, Plymouth prezentuje się
od strony technicznej.
Do 1999 roku pojazd oferowany był z 3,5-litrową
V-szóstką Chryslera o mocy 217 KM, którą właśnie w 1999 roku wzmocniono
do 257 KM. Ta ostatnia odmiana właśnie trafiła do warsztatu w Środzie Wielkopolskiej.
Na życzenie klienta Prowler został przemalowany z barwy czerwonej na… czerwieńszą. Nowy lakier ma nazwę Rosso Otto Tschi. Aby podkreślić wygląd chromowanych felg obręcze od środka zostały pomalowany na czarny kolor.
Co ciekawe, ten wóz z przodu nie ma charakterystycznych czarnych odstających zderzaków, w których montowane były kierunkowskazy. Ponieważ polski tuner nie przyznaje się do ich zdjęcia, można domyślać się, że zostały zdemontowane wcześniej.
W kabinie pasażerskiej pojawiła się duża ilość skóry i Alcantary.
Oba materiały można znaleźć m.in. na boczkach drzwi, siedzeniach oraz
desce rozdzielczej. Czerwone szwy na fotelach nawiązują do koloru
karoserii.
Na tym jednak
ulepszenia się nie skończyły, bo właściciel auta zażądał montażu dobrego
sprzętu audio. Firma oczywiście spełniła życzenie i zainstalowała konsolę Alpine, dwukanałowy wzmacniacz West Coast Customs oraz zestaw głośników Focal.
Jedyne czego zabrakło,
to modyfikacje jednostki napędowej, ale z drugiej strony silnik jest
wystarczająco mocny do sprawnego poruszania się tym samochodem
na polskich drogach.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V6, 60o, Chrysler
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: SOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3518 cm3
- Moc maksymalna: 257 KM przy 6400 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 73,05 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 346 Nm przy 3950 obr./min
- Skrzynia biegów: 4-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 282 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, średnica 330 mm
- Koła przednie: 7,5 x 17”
- Koła tylne: 10,0 x 20”
- Opony przednie: 225/45 R 17
- Opony tylne: 295/40 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1287 kg
- Stosunek masy do mocy: 5,01 kg/KM
- Długość: 4199 mm
- Szerokość: 1943 mm
- Wysokość: 1293 mm
- Rozstaw osi: 2878 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-96 km/h: 5,90 s
Super ciekawe informacje
OdpowiedzUsuńPięknie to wygląda
OdpowiedzUsuńW sumie ja raczej takiego auta nie będę mieć lecz dla mnie najważniejszym jest to aby mój samochód zawsze był sprawny. W razie jakiejkolwiek awarii na pewno dobrze jest zadzwonić po pomoc drogową https://jarex24.pl/ i ja również bardzo chętnie tak robię.
OdpowiedzUsuńPrzednie koła wyglądają mega świetnie.
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis
OdpowiedzUsuńNiesamowicie wartościowy wpis. Super
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis
OdpowiedzUsuńRewelacyjny jest ten wpis
OdpowiedzUsuń