Koreański koncern zdecydował się na taki ruch w związku z rosnącym popytem na auta segmentu A oraz B na rynkach europejskim i tureckim. Hyundai i20, a więc przedstawiciel segmentu B, wytwarzany jest w Turcji od 2010 roku, a od początku przyszłego roku będzie tam produkowany też mniejszy i10.
Turecka fabryka rozpoczęła produkcję w 1997 roku i do tego czasu wyjechało stamtąd 700 000 pojazdów. Na podstawie tych danych można doskonale zobrazować, w jak szybkim tempie w ciągu ostatnich lat rozwija się koreańska marka. 200 000 aut w ciągu 12 miesięcy to więcej niż jedna czwarta łącznej liczby samochodów wyprodukowanych przez 15 lat.
Rozbudowa zakładów ma pochłonąć około 476 mln euro. Prace potrwają przez 18 miesięcy, a w związku z podwojeniem produkcji powstanie 750 nowych miejsc pracy w fabryce oraz około 2400 nowych posad u podwykonawców.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz