Od zeszłego roku wytwarzana jest nowa generacja
modelu 911, jednak wiele osób ma wersję 997, często sprzed liftingu.
To właśnie do nich firma Cars & Art kieruje swoją ofertę.
Za podstawę do tuningu wzięto odmianę Carrera 4S,
ale proponowane modyfikacje pasują do wszystkich wersji z napisem
„Carrera” na masce. Seryjna 4S z zewnątrz niewiele się różni
od podstawowej odmiany, technicznie natomiast nieco odbiega od zwykłej
Carrery.
Przede wszystkim ma napęd na obie osie,
co czyni ten wóz bardziej użytecznym w trudniejszych warunkach
drogowych. Po drugie, ma nieco mocniejszą i większą jednostkę napędową.
Silnikiem jest oczywiście 6-cylindrowy bokser
ustawiony z tyłu, ale w przeciwieństwie do Carrery w odmianach „S” motor
ma nieco ponad 3,8 l objętości skokowej. W wersji sprzed liftingu,
a o takiej tutaj mowa, serce Porsche wytwarzało moc 355 KM przy 6600 obr./min
i maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 4600 obr./min. Pozwalało ono
rozpędzić niemieckie coupé do 100 km/h w 4,80 s i osiągnąć prędkość 289
km/h.
Po opuszczeniu warsztatów Cars & Art w parametrach drogowych nic się nie zmieniło, bo też nic nie zmodyfikowano w jednostce napędowej. Inny jest co prawda układ wydechowy, ale zaprojektowano go z myślą o jakości dźwięku, a nie przyroście koni mechanicznych.
Z ulepszeń technicznych warto zwrócić uwagę na krótsze od standardowych sprężyny śrubowe
firmy H&R oraz 20-calowe felgi OZ Ultraleggera, które nie tylko
zmniejszają masę nieresorowaną w samochodzie, ale także atrakcyjnie
wyglądają. Z przodu założono na nie opony 235/30, a z tyłu 325/25.
Jeśli chodzi o tuning optyczny nadwozia, to jest onniewielki. Obejmuje instalację przedniego spojlera i tylnego zderzaka z modelu 911 GT3
oraz zaślepienie oryginalnych kierunkowskazów, a zamiast nich
wstawienie małych odpowiedników. Ta ostatnia zmiana nie wygląda moim
zdaniem dobrze.
W kabinie pasażerskiej dominuje Alcantara. Znajduje
się prawie wszędzie – począwszy od boczków drzwi, przez elementy
konsoli środkowej aż po podsufitkę.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: B6
- Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3824 cm3
- Moc maksymalna: 355 KM przy 6600 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 92,84 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 4600 obr./min
- Skrzyni biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 8,5 x 20” OZ Ultraleggera
- Koła tylne: 12,0 x 20” OZ Ultraleggera
- Opony przednie: 235/30 R 20
- Opony tylne: 325/25 R 20
- Masa własna: 1550 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,37 kg/KM
- Długość: 4430 mm
- Szerokość: 1852 mm
- Wysokość: 1275 mm (- 25 mm)
- Rozstaw osi: 2350 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,80 s
- Prędkość maksymalna: 289 km/h
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz