Francuscy inżynierowie powiększyli rozstaw osi o 100 mm, dzięki czemu auto wygląda bardziej proporcjonalnie, a na tylnej kanapie jest więcej miejsca. Stylistyka oraz wnętrze nie różnią się bardzo od 308 – Peugeot zafundował autu delikatne odświeżenie.
Pod maską pojawią się te same jednostki, które napędzają mniejszą wersję. Mowa o czterocylindrowym benzynowym silniku o pojemności 1,6 w wersjach o mocy 110, 120 oraz 150 KM. Będzie tam też sprawdzony 110-konny turbodiesel 1,6 HDi, który ma spalać średnio 5,0 l oleju napędowego na 100 km.
W rosyjskich salonach auto będzie kosztowało 549 000 rubli, czyli około 14 000 euro. W Polsce za najtańszego Peugeota 308 w podstawowej wersji wyposażenia Access z 98-konnym silnikiem benzynowym 1,4 VTI trzeba zapłacić 59 200 zł. 408 mógłby być w naszym kraju bardzo ciekawą propozycją. Może Peugeot pomyśli o wprowadzeniu go na polski rynek.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz